Beantwoord

5x per dag internet verbinding er uit

  • 4 March 2019
  • 4 reacties
  • 119 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedemiddag,

Onze internet verbinding, zowel wifi als de kabel, ligt er bij ons gemiddeld 5x per dag voor soms een paar minuten lang er uit. Dat betekent dat we helemaal niks meer kunnen in huis, geen internet en dus ook geen TV.
Dit duurt al een paar maanden lang. Het ligt niet aan de modem of de kabels dat hebben we meerdere malen gecontroleerd.
Wij willen graag weten waarom dit is en wat er aan gedaan kan worden.
Overal lees ik dat bellen geen zin heeft aangezien iedereen minimaal 30 min tot 1 uur in de wacht staat, vandaar mijn bericht hierop waar ik zie dat jullie wel snel reageren.
icon

Beste antwoord door Cheyenne van Odido 13 March 2019, 15:22

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ik zie dat je in de basis al verschillende dingen hebt gedaan. Ook het modem al volledig gereset?

Webcare kijkt hier inderdaad mee. Ze reageren op volgorde van binnenkomst en meestal binnen 24-48 uur.
Reputatie 7
Hey @Beersoe, top dat je er zelf al mee bent gaan stoeien! Wanneer heb je voor de laatste keer last gehad van een uitval? Ik zie in ieder geval dat je modem al een geruim aantal dagen online is. En welke lampjes branden er op je modem wanneer alles wegvalt? Ik hoor het graag. Dan gaan we hiermee aan de slag.
@Piotr
Hi,

Op dit moment ligt het internet er wederom uit.
Internet, VOIP en USB branden niet de rest wel. Het zijn vaak korte momenten a 2 minuten dat het internet wegvalt.

Groetjes
Reputatie 7
Badge +5
Bedankt voor je duidelijke uitleg @Beersoe!

Ik kan me voorstellen dat je hier zo snel mogelijk een oplossing voor wilt. Zoals Piotr al aan heeft gegeven herkennen wij de wegvallende verbinding niet. Het modem en het signaal zien er beide constant stabiel uit. Het valt mij wel op dat er externe apparatuur aangesloten staat op LAN1 en LAN2, de internetpoorten. Als dit het geval is, wil ik je vragen om de verbinding te meten zónder externe apparatuur. Ik hoor graag of je verschil merkt.

Reageer