Beantwoord

750 Mb verbinding lijkt 100 Mb voorheen was het nog prima

  • 3 November 2019
  • 13 reacties
  • 380 Bekeken

Reputatie 3

Sinds zondag 3-11-2019 lijkt mijn verbinding meer op een 100 mbit verbinding dan op een 750 mbit up/down verbinding.

Op dit moment een aantal keren een speedtest gedaan en up/down komt niet boven de 100mbit uit.

 

De snelheden voorheen waren zeker boven de 500 mbits up/down, zelfs na de routerings wijzigingen (2x) van T-Mobile afgelopen week (veel in de media geweest).

De tests worden uitgevoerd op volledig bekabelde netwerk. Er zijn geen wijzigingen geweest van mijn kant uit. Dus dit probleem ligt voor mijn glasvezel aansluiting.

Andere ook last van?

 

icon

Beste antwoord door koenvanderlinden 3 November 2019, 21:17

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hallo @koenvanderlinden 

 

Zou je eens kunnen testen met een andere kabel rechtstreeks op het modem aangesloten zonder andere apparaten ?

als je inlogt op het modem dan kan je ook zien op welke snelheid de verbinding staat voor de lan en wan poort. test de snelheid via de speedtest.net desktop app en post de resultaten hier.

Reputatie 3

Ik weet niet of we weer een dingetje hebben wat iedereen treft, maar ik constateer hoge pins voor alle verbindingen die via C&W lopen:

 

lentebloem:~ # traceroute www.cw.net     
traceroute to www.cw.net (195.27.236.210), 30 hops max, 60 byte packets
 1  fritz.box (192.168.1.254)  1.481 ms  1.439 ms  1.407 ms
 2  1-168-146-85.ftth.glasoperator.nl (85.146.168.1)  9.216 ms  9.219 ms  10.677 ms
 3  10.10.80.98 (10.10.80.98)  10.680 ms  10.678 ms  10.652 ms
 4  ae24-xcr1.amt.cw.net (195.89.97.129)  100.193 ms  100.124 ms  100.150 ms
 5  ae9-xcr1.amd.cw.net (195.2.2.194)  120.583 ms  120.612 ms  120.609 ms
 6  ae4-xcr1.fix.cw.net (195.2.28.30)  97.442 ms  94.181 ms  94.182 ms
 7  ae12-xcr1.muc.cw.net (195.2.30.178)  97.411 ms  98.840 ms  98.831 ms
 8  ftp.cw.net (195.27.236.210)  118.327 ms  118.330 ms  118.333 ms
lentebloem:~ #

 

Met verkeer dat via AMS-IX en NL-IX loopt is niets aan de hand.

Reputatie 3

Probleem ligt gelukkig niet bij T-Mobile. Direct aan modem wel 750mbit.

Mijn dd wrt R7000 lijkt gaar te zijn. Nog enkele test doen anders maar een nieuw uitzoeken.

Reputatie 3

@Hidden.nld lag aan kabel tussen routers. De connectie was op 100mbit gesprongen. Opnieuw aansluiten en hij geeft weer 1000 Mbps aan.

Probleem opgelost.

Issue mag gesloten worden.

Reputatie 1

@Hidden.nld lag aan kabel tussen routers. De connectie was op 100mbit gesprongen. Opnieuw aansluiten en hij geeft weer 1000 Mbps aan.

Probleem opgelost.

Issue mag gesloten worden.


 Voor jou mag het probleem dan wel opgelost zijn, maar bij mij niet. Vooral de upload zakt goed in. Als ik de T-Mobile eigen router aansluit dan volle snelheid. Op mijn eigen router rechtstreeks haal lagere snelheden (dat was voor de DTAG routing overigens wel een stuk beter). Het IP adres wat je krijgt met eigen router zit in een compleet ander IP segment dan de door T-Mobile geleverde routers. Noem het toeval of niet maar ik denk dat T-Mobile hier de boel manipuleert….

Reputatie 1

“De connectie was op 100mbit gesprongen” ??? Hoe kan dat? waar bij de ISP? of in de router?

Reputatie 7
Badge +16

@koenvanderlinden Wat fijn dat het opgelost is, soms is iets eenvoudigs als een kabelfout de boosdoener. :smile: Super dat je zelf actie ondernomen hebt!

 

@Soundwork08 Welke eigen router heb je aangesloten? Het is erg vreemd dat hier zo’n groot verval in zit. In dit topic staat alles met betrekking tot eigen routers koppelen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/je-eigen-modem-bij-t-mobile-thuis-307241.

 

 

Reputatie 1

 

@Soundwork08 Welke eigen router heb je aangesloten? Het is erg vreemd dat hier zo’n groot verval in zit. In dit topic staat alles met betrekking tot eigen routers koppelen: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-algemeen-490/je-eigen-modem-bij-t-mobile-thuis-307241.

 

Een EdgeRouter Lite van Ubiquiti.

De HW offload staat al aan zoals hier beschreven is:
https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115006567467-EdgeRouter-Hardware-Offloading

 

Ook DPI is uitgezet. Het verbeterd de performance wel iets, maar ik blijf het “verdacht” vinden dat de Huawei de maximale snelheid laat zien. En de de T-Mobile apparatuur krijgt altijd ander IP adres dan de eigen routers.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Soundwork08 Goed dat je hiermee aan de slag bent gegaan! De T-Mobile modems wordt middels dynamische IP-configuratie een IP-adres toegewezen welke niet statisch is. Het kan dus zijn dat de range waarin deze liggen, altijd varieert van die van jouw eigen router. Wat is je maximale uploadsnelheid en wat haal je nu wezenlijk binnen? 

Reputatie 1

@Soundwork08 Goed dat je hiermee aan de slag bent gegaan! De T-Mobile modems wordt middels dynamische IP-configuratie een IP-adres toegewezen welke niet statisch is. Het kan dus zijn dat de range waarin deze liggen, altijd varieert van die van jouw eigen router. Wat is je maximale uploadsnelheid en wat haal je nu wezenlijk binnen? 


Het gaat om 1000 Mbit up- and down. De download ligt vaak op de 850 Mbit/s maar de upload zit vaak op de 500 Mbit/s. Ik moet er wel bij vermelden dat het sinds de DTAG routering / rollback op 29 oktober de upload wel lager ligt...

Reputatie 7
Badge +16

@Soundwork08 Het schommelt dus sinds de re-routering van 29 oktober aardig zo te zien! Ik ga heel eerlijk met je zijn: op dit moment kan ik niet achterhalen wat de precieze storende factor in dit geheel is, behalve dat er ergens een hapering zit. Het gekke is dat jouw EdgeLite router capped is op max 3 Gbit/s, maar dat ons modem je wel de maximum attainable bitrate kan bezorgen. :sweat_smile: Het is heel gemakkelijk van mij, maar check anders dit Tweakers topic: Routering DT. Hopelijk vind je hiermee een passender antwoord!

Reputatie 1

@Soundwork08 Het schommelt dus sinds de re-routering van 29 oktober aardig zo te zien! Ik ga heel eerlijk met je zijn: op dit moment kan ik niet achterhalen wat de precieze storende factor in dit geheel is, behalve dat er ergens een hapering zit. Het gekke is dat jouw EdgeLite router capped is op max 3 Gbit/s, maar dat ons modem je wel de maximum attainable bitrate kan bezorgen. :sweat_smile: Het is heel gemakkelijk van mij, maar check anders dit Tweakers topic: Routering DT. Hopelijk vind je hiermee een passender antwoord!


Dat moet het toch in het IP adres zitten??

Met IP networking kan je alles instellen zoals je als network operator wilt… Een gevalletje "promoten” van eigen apparatuur?

Reputatie 7

Hey @Soundwork08,

Je bent vrij als een vogel om je eigen apparatuur te gebruiken. Heel vreemd dat je wel de volledige snelheid wel haalt op je modem. We zoeken en denken graag met je mee voor een oplossing, maar we kunnen je enkel ondersteuning bieden bij problemen en issues met je T-Mobile Thuis apparatuur. Misschien kun je de volledige specificaties van je huidige setup delen? 

Reageer