Beantwoord

750 Mbit/s

  • 30 July 2019
  • 9 reacties
  • 539 Bekeken

Gisteren heb ik de internetsnelheid van 750 Mbit/s aangevraagd en vandaag al een bevestiging per email ontvangen. Helaas toont een speed test nog geen verandering ten opzichte van het oude 50 Mbit/s abonnement. Wanneer gaat de nieuwe snelheid dan ook technisch in werking?

mvg

Stephan
icon

Beste antwoord door Pieter_B 30 July 2019, 21:27

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Stephan H
Volgens mij verschilt het nogal per klant, bij ging ik over van 200 naar 750 en dat was geregeld binnen 2 uur.
Andere klanten heb ik van gelezen dat het soms wel iets langer duurt, maar meestal wel binnen 48 uur.

Mocht je twijfelen of alles wel goed is omgezet, zou je eens contact kunnen zoeken met de klantenservice van TMT.
Reputatie 6
@Stephan H Wat staat er dan in zo'n bevestigings email?
Daar zou je toch wat info of een schatting verwachten van wanneer het opgeleverd wordt.
Reputatie 3
Modem opnieuw opstarten?
Dat was de email die ik had ontvangen. Je zou kunnen denken, dat het dan ook meteen ter beschikking staat. Maar dat was niet zo.

Het is geregeld. Je abonnement is aangepast. Handig toch, dat je je abonnement kunt aanpassen? Zo heb je altijd het abonnement dat bij je past.

Modem had ik al meteen opnieuw gestart. Snelheid blijft hetzelfe. Iets tussen de 30 en 40. Ik verwacht niet de volledige snelheid van 750 ivm verlies door WIFI, maar dat kan hem niet zijn, want die had ik met mijn 50 Mbit/s abbo ook al.

Stephan
Reputatie 6
Die 4 zinnen vormen een knap staaltje communicatie. En wel in de sfeer van rad-voor-ogen-draaien.

2x een zin dat het muisklikken door jouw tot actie heeft geleid door T-Mobile, ze hebben echt iets voor jouw gedaan!
Dan een vraag die je je moet stellen waarmee dan het voorgaande nog verder bekrachtigd wordt. En als laatste een vertrouwenswekkende zin richting de toekomst.

Kortom je zwemt in tevredenheid.

Maar de tekst gaat over het abonnement. En niet b.v. over een contract. Maar vooral niet over technische instelling of aanpassing of verandering. Die is helemaal (nog) niet gedaan zoals je merkt.

Een verdere vraag / check is ook om te kijken op welk exact tjdstip de aboprijsverhoging ingaat.
Reputatie 7
Hey @Stephan H,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en gelukkig zie ik dat de wijziging netjes is doorgevoerd. Wanneer ik je modem en verbinding uitlees dan voorzie ik ook geen problemen. Heb je ook al geprobeerd om je snelheid bekabeld te meten? Ik ben wel benieuwd wat hiervan de resultaten zijn.
Hoi Piotr,

via de kabel kom ik wel duidelijk hoger uit kwa snelheid, maar zit nog steeds onder de 400 MBPS. Zou graag eens de 750 meten.

Groet

Stephan
Reputatie 6
via de kabel kom ik wel duidelijk hoger uit kwa snelheid, maar zit nog steeds onder de 400 MBPS. Zou graag eens de 750 meten.
Hoe test je ?
In een webbrower op speedtest.net of via een app of chrome-extentie?
Via webbrower kan de browser de bottleneck zijn.
Reputatie 7
Hey @Stephan H,

Ook kan het zijn dat er op de achtergrond programma's/firewalls lopen. Of zoals tmoesal al terecht aangeeft, je je snelheid meet vanuit een webbrowser in plaats van desktop app. Mogelijk zorgt de browser voor een vertraging.

Reageer