Beantwoord

750 Mbps via Draytek

  • 17 May 2018
  • 2 reacties
  • 1061 Bekeken

twee weken terug ben ik van glasvezel 100mb naar 750mb gegaan. Echter de verbinding is nog steeds 100mb. Er zit een CAT5E kabel vanaf de modem naar de gigabit switch en van de switch een CAT5E kabel naar de PC met een 100/1000MB netwerkkaart.

Daarnaast ondersteunt de modem Draytek Vigor 2132FVN tot en met 300MB draadloos verbinding en bied geen 5GHZ wat er op neer komt dat je nooit alles uit je abonnement kan halen aangezien het verkeer op 2.4ghz een drama is.

https://tweakers.net/pricewatch/446999/draytek-vigor-2132fvn-gigabit-router/specificaties/

Hoe kan dit worden opgelost? ik heb meerdere keren met de klantenservice telefonisch contact gehad alleen de medewerkers zijn absoluut niet technisch en kennen al die termen niet en weten vaak ook niet wat ze moeten doen.
icon

Beste antwoord door Brian 18 May 2018, 12:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Je eigen (goede) WiFi router achter de Draytek (kopen en) plaatsen. Draytek in Bridged Mode plaatsen. WiFi op Draytek uitschakelen.
Reputatie 7
Hi dembaba, ik denk graag met je mee! Wanneer je aangeeft dat je verbinding nog steeds 100 Mbps is dan bedoel je de bekabelde verbinding? Te zien aan de specificaties die je doorgegeven hebt zou je bekabeld wel de volle snelheid moeten kunnen halen. Zou je eens het volgende willen controleren bij je netwerkadapter:

Netwerkadapter aanpassen en statisch instellen op 1gbps full duplex
o  Zoek naar het ‘Netwerk and Sharing Center’
o  Klik links op ‘Change Adapter Settings‘
o  Selecteer de interface waarmee je verbonden bent met de router
o  Rechtermuisklik deze en selecteer ‘Properties’
o  Klik vervolgens op ‘Configure’
o  Onder het ‘Advanced’ tab kies je voor 1.0 Gbps full duplex

Wat wifi betreft kan je, wanneer je écht alles uit de snelheid wil halen, inderdaad het beste een router achter de modem plaatsen met een goed Wifi signaal. In ons Wifi topic lees je mer over de verschillende mogelijkheden!

Reageer