Beantwoord

750Mb lijkt na upgrade 500Mb ipv 1000Mb

  • 7 November 2019
  • 10 reacties
  • 561 Bekeken

Reputatie 3

Ik heb een week geleden mijn abonnement verandert van 750Mb naar 1000Mb. Ik was echt niet ontevreden over mijn 750Mb maar dacht dat ik dan ook wel tevreden zou zijn met 1000Mb.

Na een week wachten merk ik niets van een snelheidsverbetering. Integendeel. De snelheid is constant rond 500Mb down en soms met geluk 600Mb up.

 

Dat was voorheen niet zo. Ik haalde makkelijk rond de 700Mb en soms wel 800Mb zelfs met mijn 750Mb abonnement. Waarom heb ik nu plotseling nog maar 500Mb bij een abonnement van 1000Mb?

 

T-mobile lijkt mijn meting niet te vertrouwen en stuurt me naar http://t-mobile.speedtestcustom.com/

Maar als ik daar test haal ik 7Mb down en 1Mb up. Een beetje een belachelijke site als je het mij vraagt. Ik moet daar dan testen en de screenshot naar t-mobile sturen. Maar ik heb ze net via de telefoon vertelt dat de verbinding traag is! Waarom moet ik dan ook nog op die malle site testen?

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 7 November 2019, 07:26

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@lemonkid 

 

De beste resultaten haal je met de speedtest.net desktop app.

koppel de rest los en sluit alleen je computer aan met een directe kabel, test ook even met een andere kabel. het beste is als je ook test in veilige modus. Het oplossen van problemen begint met het uitsluiten, vanaf het apparaat naar het internet.

Reputatie 3

Ja dat ben ik helemaal met je eens en als ik dat doe haal ik rond de 500Mb download en rond de 600Mb upload.

Dat heb ik de helpdesk dan ook uitgelegd. Maar die willen dat ik het via die gekke website doe waar ik 7Mb down en 1Mb upload heb.

Daarom krijg ik het idee dat degene die me dit vertelde niet goed weet waar ze het over heeft.

 

Maar een tijd geleden had ik echt hogere snelheden. Constant goed. En nu constant redelijk. De Ping (6ms) en Jitter (0,23ms) zijn wel ok. maar de snelheid wisselt wel enorm. Soms is het de helft bij dezelfde server

Reputatie 3

Oh ja er is wel een moment waarvan ik de indruk heb dat de snelheid nadien lager werd. Ik had toen geen inkomend signaal op mijn Draytek modem. Natuurlijk vond de helpdesk dat het probleem bij mij thuis gezocht moest worden. En na een langdurig telefoongesprek waarbij ik allerlei overbekende handelingen moest uitvoeren die ik zelf ook al had gedaan voor ik belde, werd er een verzoek gedaan om mijn verbinding te bewaken of zo iets. Want mijn modem was al vervangen als gevolg van een identieke storing. (Geen inkomend signaal)

Later op de dag heb ik via twitter toch nog aan t-mobile gevraagd wat er aan de hand was. Toen bleek dat er brand geweest was in een verdeler-kastje bij mij in de buurt. En diezelfde avond werkte alles weer.

Maar daarna is mijn verbinding nooit meer snel geweest. Voordien was het gewoon altijd goed.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @lemonkid 

Zou je misschien eerst eens een fabrieksreset kunnen uitvoeren en daarna wat @Hidden.nld zegt?

Wellicht kun je ook eens een andere UTP kabel gebruiken?

Reputatie 3

Hee @Waqqas 

 

Ja dat heb ik natuurlijk gedaan en daarna ook nog onder leiding van de helpdesk. 

Reputatie 3

Mijn verbinding is ook instabiel merk ik nu. De download wordt soms superlaag tot 0,6Mb en terwijl de upload gewoon rond de 500Mb blijft, nemen Ping en Jitter ook toe 800ms voor de Ping. En een paar minuten later is het weer goed en licht de download weer bij 500Mb.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @lemonkid

 

Supergaaf dat je jouw snelheid naar het maximum hebt opgehoogd! Dan moet het natuurlijk ook wel helemaal perfect werken. We gaan samen naar een oplossing zoeken. Mooi dat @Waqqas en @Hidden.nld al wat oplossingen hebben bedacht. Zo komen we er met zijn allen wel. :smile: Wat me opvalt uit jouw lijnmeting is dat het lijkt alsof er een CAT 5 UTP-kabel in port 1 van het modem zit, kan dit kloppen? CAT 5 kabels zijn geschikt voor een maximale overdrachtssnelheid van 100 Mbit/s. Wanneer je een CAT 5e kabel daarentegen koppelt (of meer uiteraard), dan kun je 1 Gbit/s verkrijgen.

Reputatie 7
Badge +16

@lemonkid Overigens staat dit los van de snelheid die jij ervaart (500 Mbit/s). Ik zie niets dat afwijkt in eerste instantie. Mag ik je verzoeken een screenshot van deze bekabelde speedtest te sturen?

Reputatie 3

Hee @Jason !

Bedankt voor je reactie en ik ben er ook van overtuigd dat we uiteindelijk wel zullen ontdekken waarom mijn verbinding niet boven een bepaalde waarde uitkomt.

Laat ik nog even vertellen hoe en wat:

Als ik test via WiFi test met mijn Netgear-router heb ik een downloadsnelheid die meestal rond de 500 Mb/s ligt

De upload is dan meestal 650 Mbit/s

Als ik met een kabel test aan het Draytek modem is de down snelheid meestal 500 Mb/s

Als ik met een kabel test aan het modem is de up meestal 650 Mb/s

Bovenstaande tests doe ik met de speedtest desktop app.

Als ik via de website van de klantenservice test krijg ik idioot langzame verbindingen die niet kunnen kloppen van 0,7 Mbit/s of zo

 

Soms kan de downloadsnelheid via de desktop app met kabel aangesloten op het modem ook slecht zijn. Maar dat duurt meestal niet zo lang en gebeurt niet vaak. Maar als het gebeurt kan de snelheid van de download teruglopen tot 1 of 2 Mbit/s. TERWIJL DE UPLOAD DAN RUSTIG 780 MBIT KAN ZIJN!

 

Ik heb met een 750 Mbit verbinding altijd een goede snelheid gehad. Ik heb via dit forum wel eens een paar data geupload om over de snelheid te pochen. Ik zal eens kijken of ik die posts nog terug kan vinden. Maar sinds er een stroomstoring is geweest in een t-Mobile wijkkast is mijn verbinding nooit meer hetzelfde geweest. 

Wat ik tijdens de stroomstoring merkte was dat de WAN ingang van mijn modem via de webinterface zwart kleurde. Ik heb dat twee keer meegemaakt. De eerste keer stuurde de helpdesk mij een monteur die mijn modem omwisselde. Maar die verbinding werkte inmiddels al weer. De moteur kon me niet vertellen wat er aan de hand was. Mijn verbinding was na een paar uur weer in orde en de monteur die een dag later kwam, kwam dus eigenlijk voor niets.

De tweede keer toen de WAN ingang via de webinterface weer zwart kleurde, op 11-6-2019, kon de klantenservice me ook niet helpen. Maar ik werd op zo ongelooflijk vriendelijk te woord gestaan door een medewerker die bereid leek alles te doen om het euvel te verhelpen, dat ik er helemaal blij van werd. Ook al werkte mijn verbinding niet (…..) 

Later op die dag informeerde t-mobile mij via Twitter over de stroomstoring in wijkkast ^Chayenne.

Na deze twee stroomstoringen is de verbinding duidelijk slechter gebleven; ook al gebruik ik cat 5e kabels… Die kabel is overigens door t-mobile zelf gelegd toen ik voor de eerste keer werd aangesloten. De apparaten op mijn Netgear router zijn via cat 6 s/ftp aangesloten 

 

(Via de klantenservice-telefoon heb ik inmiddels contact gehad met een onvriendelijke medewerkster. Deze belde na twee dagen om mij haar excuses aan te bieden. Ze zei dat er een monteur zou worden ingeschakeld. Maar sindsdien heb ik niets meer vernomen.)

Reputatie 4

Hey ​​​​@lemonkid, bedankt voor je toelichting! Dit helpt mij met het scheppen van een beeld hoe de apparatuur bij jouw thuis is aangesloten. Én zoals ik het lees, ziet dit er netjes uit. Ik geloof je natuurlijk meteen dat je verschillende speedtests hebt uitgevoerd. Ik wil het graag met onze technische dienst kunnen delen, zodat wij aan de achterkant het één en het ander kunnen controleren. Mocht je de screenshot van de speedtest liever privé willen delen, dan mag dat natuurlijk ook. Je kunt je screenshot e-mailen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl. Let wel op: gebruik hiervoor je (privé) e-mailadres dat bij ons bekend is. Hierdoor zorg je ervoor dat het e-mail gekoppeld wordt met je dossier. Geef mij dan gerust een seintje via een privébericht (klik op mijn foto). Ik kan dan je screenshot bekijken. Zorg bij het maken van de screenshot dat het duidelijk te zien is dat het om je bekabelde verbinding gaat. Neem bijvoorbeeld een screenshot van je hele scherm of open het menu van Netwerken & instellingen. Ik kijk uit naar het resultaat van je speedtest! 😄

Reageer