Sinds maandagavond is mijn 750Mbit T-Mobile Thuis abo aangesloten. Alles werkt, tis snel, ik ben knap happy an sich. Doorlopende speedtests laten ook zien hoe stabiel de lijn is.
Dit grafiekje is, for the record, van een Unifi USG-3, professionele routing apparatuur dus, direct geschakeld op VLAN 300 op de fiber converter. Links zien we tot maandag hoe een 100Mbit lijn van Telfort performt, rechts een 200Mbit lijn van T-Mobile (karteliger omdat ik bij de switch de test interval van 40 naar 10 minuten heb gezet). Beiden zijn prima voorbeelden van goede stabiele gecapte verbindingen die flatlinen rondom de ingestelde snelheid. Gezien de router zelf de speedtest doet zit ik hier 30cm CAT6e UTP achter de converter (die ik voor de zekerheid ook al een keer vervangen heb door de meegeleverde kabel).
Behalve dat ik dus een 750Mbit abo heb afgesloten, geen 200Mbit. Dit heb ik dinsdagochtend bij Webcare gemeld, intussen al 30 vervolgvragen beantwoord, fantastische tips gekregen over dat ik geen 90 meter UTP mag gebruiken of 5400RPM harddisks, ik niet via WiFi mag testen, en nog steeds geen escalatie naar mensen met enig verstand van techniek.
Dus bij deze mijn smeekbede via het forum - m'n moeder van 74 snapt nog bij deze screenshot dat dit wijst op upstream shaping en dingen als slechte kabels niet zo'n stabiele lijn zouden veroorzaken over inmiddels ruim 300 metingen.
Mag ik nu eindelijk met een capabele support engineer in contact komen?
Beste antwoord door Hidden.nld
Bekijk origineel