Beantwoord

750mbit wordt niet gehaald, lijkt erop dat ik 100mbit binnenkrijg

  • 23 October 2018
  • 4 reacties
  • 446 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 13 reacties
Goedenavond,

sinds vandaag merk ik dat mijn snelheid niet meer gehaald wordt. Zoals in het onderwerp beschreven heb ik een 750mbit aansluiting. Voorheen haalde ik over WiFi 350mbit met mijn MacBook, maar nu niet meer.

ik heb het opgemerkt omdat ik vandaag mijn desktop bekabeld (originele cat 5e kabels) aan wilde sluiten en ik merkte dat de speedtest resultaten niet hoger kwamen dan 90mbit. Erna meteen gecontroleerd met mijn MacBook en hier verschenen dezelfde lage resultaten.

hoe kan dit? Want ik vind het zonde om een x bedrag te betalen voor een snelheid die niet meer behaald wordt.

mvg,
icon

Beste antwoord door Vgogh 25 October 2018, 08:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 5
Hallo en welkom op het T-Mobile forum,

Is er in de tussentijd nog iets veranderd in je netwerksituatie? Heb je al geprobeerd om alle netwerk apparatuur te herstarten?

Groet,
Reputatie 7
Badge +4
Hallo @Vgogh

wat voor modem heb je ?
Bij een hauwei kan het zijn dat de kabel tussen het modem en de media convertor defect is.
als er 1 contact weg valt van de utp kabel dan kan de snelheid terug vallen van 1000 naar 100mbit

In de meeste gevallen gaat het mis in de manier van testen. via een browser kan je niet altijd de maximale snelheid halen. het advies is dan ook om de speedtest.net desktop app te gebruiken.
Tevens halen niet alle speedtest servers de maximale snelheid. een van de betere test servers is speedtest.net amsterdam, solcon en xs4all.

Je computer kan ook een belemmering zijn start dan op in veilige modes met netwerk ondersteuning.
ook kan bijvoorbeeld je gigabit netwerk kaart geen gigabit snelheden aan. je kan dit testen door een andere computer te gebruiken. of om 2 testen tegelijk te gebruiken op pc en telefoon bijvoorbeeld.
Uit eindelijk is je internet verbinding zo snel als de zwakste schakel.
Goedemorgen,

na veel testen en nieuwe connectoren plaatsen+een reset van het modem (huawei) is de snelheid weer zoals het hoort!!
Reputatie 7
Hi Vgogh,

Fijn om te lezen dat jouw testen, nieuwe connectoren en modemreset geholpen hebben. Kun je nu lekker van de 750 mbit genieten! Veel plezier ermee!

@Pilovali en @Hidden.nld, bedankt voor het meedenken en -helpen. 😁

Reageer