Beantwoord

aansluiting

  • 23 June 2020
  • 5 reacties
  • 223 Bekeken

Goedemorgen,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn internet en tv pakket ontvangen. Oorspronkelijk zou de aansluit datum 26-6 zijn, maar ik heb een mail ontvangen waarin staat dat de aansluitdatum nu 19-06 is. Echter ik heb nog geen internet verbinding, er komt geen signaal binnen. En als ik bij mijn status kijk staat er dat mijn pakket nog onderweg is.

Kunnen jullie dit nakijken?

  1. vr. gr., Wendy van Egten
icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 June 2020, 11:50

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen @wendyvanegten,

Het kan zijn dat een lijn eerder opgeleverd wordt. Je betaalt echter pas, zodra de aansluiting actief is. Hoe heb je de set aangesloten? En belangrijker; waar? Op het punt waar de lijn binnen komt of op een ander punt in huis? Misschien kunnen we zo al uitsluiten of er niet toch binnenshuis nog een issue kan zijn. 

Webcare leest mee en kan de lijn voor je laten uitmeten. Dit kunnen wij als medeklanten niet. Webcare reageert vanzelf.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @wendyvanegten, wat tof dat je klant bent geworden bij Thuis! Welkom Thuis en welkom op de Community! 😁🌞

Ik heb meteen een lijnmeting gedaan om te checken of er een obstructie in de wijkcentrale of in de binnenhuisbekabeling zit, maar ik kan niets uitlezen. Weet je zeker dat je het modem correct aangesloten hebt, zoals @TAVL hierboven vraagt? Je verbinding is inderdaad sinds 19 juni opgeleverd, dus er zou een signaal binnen moeten komen. Geen zorgen! We gaan het uitvogelen samen, daar ben ik 100% van overtuigd.

Zou je de volgende video willen bekijken: Hoe installeer ik het pakket? Daarin wordt precies uitgelegd hoe het modem op jouw ISRA-punt wordt aangesloten. Het ISRA-punt is het hoofdaansluitpunt in je woning. Deze bevindt zich doorgaans in de meterkast of woonkamer en ziet er zo uit:

Verschillende ISRA-punten

Om het modem op je ISRA aan te sluiten, gebruik je het korte, vaak grijze, DSL-kabeltje dat meegeleverd is in de doos. Kom je er toch niet uit? Geef het aan, dan schieten we je te hulp op de Community. Veel succes met installeren! We komen er samen altijd uit! 😉

Hi, dat heb ik gedaan. Ik heb de derde aansluiting, een 4 punts stekker.

Er komt geen signaal naar het ip adres. Er is wel verbinding, maar het internet lampje gaat niet branden op de modem. 

Reputatie 7

Hey @wendyvanegten,

Bedankt voor je toelichting! Er zal zo te zien toch een bezoek van een monteur aan te pas moeten komen. Zojuist heb ik daarvoor een verzoek ingediend. Binnen enkele ogenblikken ontvang je een sms'je waarmee je een afspraak kunt inplannen. De monteur gaat je helpen bij de installatie. :relaxed: Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Dank je wel, ik zal laten weten hoe het afgelopen is.

 

Reageer