Beantwoord

Aansluiting UTP

  • 16 November 2020
  • 4 reacties
  • 376 Bekeken

Reputatie 1

De T-Mobile monteur heeft 2 jaar geleden de aansluiting gemaakt. In de meterkast staat het kastje en een UTP kabel zorgt voor de verbinding naar de WifiRouter in de woonkamer. Nu wil ik vanuit de meterkast een extra UTP kabel voor mijn werkplek. De vraag is of ik iets van een splitter bij het kastje kan plaatsen om daar de extra UTP kabel af te splitsen en zo een extra ‘bedraaide’ aansluiting te creeren.. De vraag is: kan dit? Heeft dit effect op de kwaliteit van het beeld (TV)?

 

 

icon

Beste antwoord door TechRacing93 16 November 2020, 08:21

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @marcel56

Als ik je goed begrijd ligt de mediaconverter in de meterkast en het modem van TM staat in de woonkamer? 

Als dat zo is moet je de UTP kabel vanaf de woonkamer naar boven leggen (als dat mogelijk is) 

Je kan geen switch voor het modem plaatsen en daar een computer op aansluiten. 

Reputatie 7
Badge +15

Waarom zou je geen switch kunnen plaatsen in de meterkast na de mediaconverter? Zou wel kunnen.

Koop bijvoorbeeld de TP-LINK TL-SG108E, sluit deze aan op de mediaconverter, stel de vlans in voor de poorten op de switch en vervolgens sluit je de internetkabel naar de modem hierop aan en kan je ook andere kabels aansluiten voor internet of tv.

Vlan voor internet is 300 en voor IPTV 640, mocht je hulp nodig hebben met de instellingen dan kan je het altijd vragen.

Reputatie 6
Badge +3

Of ik denk te moeilijk of ik snap je niet helemaal.  Maar het modem gaat je geen lokaal ip geven als je het modem alleen met de Ethernet WAN aansluit op de switch. En de rest van de computer ook op die switch. 

Dan moet je naar mijn idee ook een lan poort op de switch aansluiten en in een eigen vlan hangen. 

Reputatie 7
Badge +15

Ik ben er ook geen expert in maar af en toe lees ik deze opstelling in andere topics en dat het werkt 🙂

Reageer