Beantwoord

Abonnement opzeggen

  • 31 October 2019
  • 9 reacties
  • 738 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Beste T-mobile,

Ik heb een abonnement bij jullie afgesloten eind augustus en zou aangesloten zijn op 10 september. Alles keurig ontvangen maar helaas helemaal geen signaal zodra het modem werd aangesloten. Na met jullie gebeld te hebben op 13 september werd mij aangegeven dat het modem niet uitgelezen kon worden op afstand en er een monteur moest komen via Gideon.

De monteur van Gideon kon op zijn vroegst pas op 23 september (10 dagen later) komen, zowel met jullie als met Gideon gebeld aangezien ik ook in verband met werk niet 10 dagen zonder een vaste internetverbinding kon zitten, maar het was vanwege enorme drukte niet mogelijk de afspraak te vervroegen.
 

De monteur komt op 23 september en trekt snel de conclusie niets te kunnen betekenen. Er moet iemand komen van KPN want zij zijn de netbeheerder. KPN monteur kan niets betekenen, er moet een monteur komen van een derde partij, eentje die de bekabeling onder de grond kan controleren. Deze is geweest op 30 september, bleek van alles mis te zijn met de aansluiting vanuit de kast buiten en de verbinding naar de woning. Ik heb 10 minuten internet gehad. Vervolgens valt alles uit en krijg ik niets aan de praat. Ik bel direct met T-mobile klantenservice en na heel veel mensen te hebben gesproken (ik werd constant doorverbonden) en 45 minuten verder word er gezegd dat er opnieuw een monteur moet komen. Weer met lange wachttijd.
 

Het was voor mij duidelijk dat deze verbinding zeer onstabiel zou zijn en daarnaast heb ik 3 weken zonder internet gezeten wat heeft gezorgd voor extra kosten en reizen. Het was voor mij geen optie om opnieuw minstens een week te moeten wachten op een monteur, ik heb aangegeven dat ik het abonnement wilde beëindigen. De medewerker van de afdeling die hier over gaat geeft aan dat hij zal opzeggen maar dat de bedenktermijn is verstreken, hij moet bij een andere afdeling aanvraag doen tot kwijtschelding van de afkoopsom. Gezien het hele verhaal en het opgebouwde dossier geeft hij aan vrijwel zeker te zijn dat dit zal worden goedgekeurd. Binnen 4-5 werkdagen zal ik wat horen.
 

Ik heb na 1,5 week niets vernomen, opnieuw bellen met T-mobile klantenservice en ik krijg direct Heidi aan de telefoon die aangeeft dat er iets mis is gegaan en zij zal met spoed zorgen dat ik reactie krijg. Een dag later staat Heidi op mijn voicemail, helaas kon ze me niet bereiken maar zij zal die dag later terugbellen. Opnieuw verneem ik niets, 3 dagen later bel ik zelf maar weer naar T-mobile klantenservice. De medewerker geeft aan dat de aanvraag tot kwijtschelding is afgewezen met als reden dat ik eerst de troubleshoot had moeten doorlopen. Feit dat er 3 monteurs van drie verschillende bedrijven zijn geweest met allen de conclusie dat er van alles mis was is daarbij blijkbaar over het hoofd gezien. 
 

Nog erger, de medewerker die ik op 30 september heb gesproken en mijn abonnement zou opzeggen heeft dit blijkbaar niet gedaan. Het abonnement wordt pas op 18 oktober stopgezet. Ik krijg vorige week een factuur van twee maanden (september en oktober) abonnementskosten en aansluitkosten, totaal 77 euro. De laatste medewerker die ik sprak zei dat het weinig nut zou hebben om weer te bellen naar jullie klantenservice, dat ik beter het hele verhaal kon mailen. Er is alleen nergens een e-mailadres te vinden dus dan maar zo.
 

Als eerste hoop ik dat er opnieuw kan worden gekeken naar de kwijtschelding van de afkoopsom; hoe kan ik voldoen aan een bedenktermijn als het product nooit geleverd is en zoals jullie in het dossier kunnen lezen er drie monteurs in die tijd zijn geweest (die zoals bovenstaand te lezen niet eerder konden ivm drukte) die ook de conclusie trekken dat er van alles mis was?
 

Ik heb de klantenservice als slecht ervaren, ik heb er constant zelf achterna moeten bellen en werd vaak kattig te woord gestaan. In totaal heb ik 7x gebeld waarvan de uitschieter een gesprek van 45 minuten.


Ik heb een herinnering ontvangen voor de factuur met dreiging van incasso, ik ga er vanuit dat deze factuur en afkoopsom kwijtgescholden worden aangezien u hopelijk net als ik de conclusie kan trekken dat ik nooit een product heb ontvangen en hier ook niks aan kon doen om dit wel te krijgen.

 

Graag verneem ik een reactie.

icon

Beste antwoord door Candy 12 November 2019, 16:34

Bekijk origineel

9 reacties

Wanneer kan ik reactie van T-mobile ontvangen of wat zijn de gegevens van de persoon die hierbij kan helpen?

Reputatie 6

@CT92Wat een verhaal zeg. Ik sta er wel van te kijken dat webcare nog niet gereageerd heeft. Ik heb webcare op jouw topic geattendeerd.

 

Wat ik wel wil opmerken is dat de wettelijke bedenktijd geldt na aanvraag abonnement en niet nadat je aangesloten bent. Vind het zelf ook zo krom als een hoepel, je weet pas wat je hebt als je bent aangesloten. Dus wie dat bedacht heeft.

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/

Je kan hier nog eventueel een zaak van maken.

Bedankt Glassertje en Hakuin voor jullie reacties.

 

Helaas nog steeds niets vernomen van T-mobile en om het nog mooier te maken krijg ik nu ook een factuur voor de maand november.

 

Ik hoor graag hoe ik in contact kom met iemand die mij hier bij kan helpen.

Reputatie 4

Hi @CT92 , allereerst bedankt voor het uittikken van de situatie en voor je geduld! Je mag best weten dat ik het erg jammer vind dat je het abonnement opzegt. No hard feelings van mijn kant, je hebt alle recht en mijn begrip hiervoor. Deze kennismaking is niet ideaal geweest, dat geef ik eerlijk toe. Ik heb zorgvuldig alle notities in je dossier doorgenomen. Om het beeld compleet te maken, wil ik het één en het ander nog toelichten. De eerste keer dat de monteur van Guidion bij jou is geweest, is er gemeten dat er problemen zijn in de lijn. Hiervoor hebben wij de netwerkbeheerder KPN aangestuurd. Nadat je kort van de diensten kon genieten, zijn er opnieuw problemen ontstaan in de lijn. De netwerkbeheerder KPN is wederom door ons aangestuurd. Omdat dit probleem bij jou thuis nog niet is opgelost, hebben wij ook opnieuw een monteur van Guidion aangestuurd. Deze afspraak met Guidion is geannuleerd vanuit jouw kant.

 

Ik kan het natuurlijk goed begrijpen dat je lang heb moeten wachten en dat het emmertje vol loopt. Echter doordat je de laatste afspraak met Guidion hebt geannuleerd, ontneem je ons de kans om dit probleem voor je op te lossen. Dit is de reden waarom de aanvraag voor de kwijtschelding van de afkoopsom is afgekeurd. Ik ben heel eerlijk en open tegen je: ik kan de afkoopsom niet voor je kwijtschelden. Wat ik wel kan aanbieden is om de kosten voor de periode waarin je hebt moeten wachten, inclusief de activatiekosten geheel te vergoeden. Dat is het startdatum van je abonnement t/m de datum van de opzegging, inclusief € 30,00 activatiekosten. Ik verneem graag van je. Je mag mij ook een privébericht sturen. Ik help je namelijk graag persoonlijk verder! 

Ik heb in december met Candy contact gehad via een privé bericht. Er was vanuit T-Mobile zo goed als niets mogelijk, met heel veel moeite zou ik de gemaakte kosten voor het extern kopen van data en de onterechte incassokosten die op een factuur stonden vergoed krijgen.

 

Ik heb de afkoopsom van €250 moeten betalen wat ik nog steeds belachelijk vind als je kijkt hoe alles is gegaan en hoeveel tijd en kansen ik T-Mobile gegeven heb om het wel op te lossen. Binnen 4-6 weken zou ik de gemaakte kosten terug krijgen op mijn rekening.

 

Termijn is verstreken dus vorige week donderdag bel ik weer met T-Mobile. Medewerkster geeft aan dat deze afspraken niet eens in het systeem staan (!), dat er allerlei andere onverklaarbare bedragen staan en zij dit goed moet uitzoeken en mij de dag erna zal terugbellen om terug te koppelen. Ik heb weer niets vernomen en we zijn nu bijna zes dagen verder, daarnaast nog steeds geen geld op mijn rekening. En Candy liet weten ermee te stoppen, die kan ik dus ook niet meer bereiken.

 

Graag bericht wanneer de vergoeding op mijn rekening staat.

Reputatie 6

Hoi @CT92 , bedankt voor je bericht. Ik ben je profiel ingedoken en zie dat Candy alles netjes heeft afgehandeld en genoteerd. Zoals je wellicht op de factuur van januari hebt gezien, staat het te verrekenen bedrag er netjes op. Het is echter zo dat de uitbetaling van een laatste factuur gebeurt op de 32e dag na de ‘datum van afschrijving’. De datum van afschrijving (of in jouw geval bijschrijving) is voor jouw factuur 21 januari. Dat betekent dat de betaling tot uiterlijk 24 februari uitgekeerd kan worden. Oprechte excuses voor de verwarring hierin!

Hi Ginny,

 

Ik vind het nogal vreemd omdat dit nooit eerder zo is aangegeven. Alleen dat ik binnen 4-6 weken het geld zou ontvangen op mijn rekening, inmiddels is het bijna eind februari.

 

Heb nog steeds niks ontvangen, maar als ik jouw uitleg lees zal dit a.s. maandag op mijn rekening staan? Wie kan ik contacten als dit niet zo is?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @CT92,

 

Bedankt voor je geduld, het is nooit fijn om te moeten wachten op een compensatie. Omdat jouw contract is afgelopen is er na de factuur van januari niets meer om te compenseren. Het restantbedrag van € 35,- zal daarom ook op je rekening worden gestort. Dit vindt 32 dagen na de laatste incassodatum plaats en dan op de eerstvolgende maandag. Omdat banken een verwerkingstijd hebben van maximaal 5 werkdagen, kan het nog even duren voordat je het bedrag op jouw rekening ziet verschijnen. 

Reageer