Beantwoord

Accesspoint temporarily full probleem

  • 10 September 2019
  • 7 reacties
  • 584 Bekeken

Hallo allemaal,

Zo nu en dan kan ik hier een vraag beantwoorden, maar wellicht kan iemand mij nu helpen.

Ik heb T-Mobile thuis glasvezel met 500Mbit icm het Huawei modem. Nu heb ik enkele weken het probleem dat ik niet al mijn (smart en andere) apparaten kan verbinden op het 2.4GHz. Deze geeft namelijk aan dat het accesspoint tijdelijk vol zit. Maar door de natuur van mijn apparatuur (smart home lampen, sensoren, microfoons, etc) veranderd dit nooit. Er zijn zo'n 20 apparaten verbonden, maar dit zou veel meer moeten kunnen zijn. Ik kon zelf de optie niet snel vinden in de routerinstellingen.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 10 September 2019, 17:33

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 5
Hallo,

Welk apparaat geeft aan dat de accesspoint tijdelijk vol zit? Kunnen andere apparaten wel verbinding maken met 2.4 GHz?
Zou je wellicht een screenshot kunnen maken van de foutmelding?

Groet,
Reputatie 2

Hi,

Sinds kort glasvezel afgesloten bij T-mobile, 2 weken geleden geinstalleerd. Nu loop ik tegen het zelfde probleem aan met Zyxel T-54 router. Alleen wij hebben slechts 5 apparaten verbonden en worden dan al met nieuwe clients in de wacht gezet. Ik kan geen instelling vinden hier voor in de admin portal van de router. T-mobile chat kon me hier niet mee helpen en verwees me naar de community - graag jullie hulp!

 

groet, Jade

Reputatie 7
Badge +5

Controleer bovenstaande instelling in de Zyxel router aanwezig is. Is aanwezig in de T50 dus misschien staat dit ook in de T(mobile)54 firmware?

(misschien dat mobile ooit nog eens een test T54 ter beschikking kan stellen zodat ik de juiste informatie kan verstrekken?)

 

Reputatie 2

Hi,

Bedankt voor de reactie! Ik heb de genoemde max clients instelling bekeken en deze stond op 32 voor zowel 2.4g als 5g. Voor de zekerheid verhoogd naar 50, maar dat maakt geen verschil - als we met meer dan 3 telefoons op 2.4ghz verbinden dan krijg er minstens 1 de melding dat het access point temporarily full is (zie screenshot). Aangezien we ver onder de aantal max clients zitten, en het admin overzicht dit ook bevestigd, vermoed ik dat er iets anders aan de hand is / mis is met hem modem. Help! Wat zou ik nog meer kunnen proberen?

Voor de zekerheid een factory reset ook uitgevoerd maar dat lijkt geen verschil te maken.

 

Alvast bedankt. Jade

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Hoi @Jdee,

Thanks voor je bericht! Ik denk graag met je mee. Wellicht een interessante test om te kijken waar het misgaat, is om de twee frequenties van elkaar te scheiden. Deze staan namelijk nu gekoppeld door bandsteering. Je kan deze uitschakelen via de stappen in dit topic: 

Ik ben benieuwd of we hetzelfde resultaat krijgen wanneer we de twee frequenties van elkaar scheiden. Als je in de mogelijkheid bent dit te testen, kunnen we duidelijker definiëren waar het fout gaat. Let me know! 

Reputatie 7
Badge +5

Hi,

….Alleen wij hebben slechts 5 apparaten verbonden ...

groet, Jade

Geen slimme lampen die ook via de wifi (2.4) verbonden worden?

In de T50 modem bevind zich een menu genaamd “Systeemmonitor”

Bij het item ARP tabel kun je zien hoeveel (DHCP) IP adressen er door de modem zijn uitgegeven.
En bij het item “verkeerststatus”-”NAT” is ook informatie te vinden over de verbonden cliënten (telf/laptop) en aantal sessies dat ze in gebruik hebben.

Reageer