Beantwoord

AccessPoint WA801ND aansluiten op Huawei HG659

  • 8 February 2020
  • 3 reacties
  • 304 Bekeken

Beste T-mobile klanten en leden, 

Via dit forum en andere forums heb ik lange tijd gezocht maar nog niet het verlossende antwoord gevonden. 

Wij hebben T-mobile thuis internet 50MB en dat verliep voorheen altijd prima. Tot gister nadat ik de netwerkkabel (CAT 6 FTP) van de Huawei HG659 naar de Accesspoint WA801ND had vervangen voor een U/UTP-kabel CAT 6 - 30 meter. Uiteraard heb ik de kabel even getest op een ander apparaat (SmartTV) waar hij gewoon naar behoren functioneerde. Ik heb vervolgens de Accesspoint opnieuw ingesteld. Laptops en smartphones kunnen de netwerknaam gewoon vinden en verbinden goed. Echter kunnen we er niet mee op internet en maakt hij dus geen data verbinding. Ik heb tot vervelends toe (twee trappen op en neer, denk wel 20X) de stroom er meerdere malen eraf gehaald nadat ik een aanpassing had gedaan. Ik ben redelijk moedeloos en ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen waar dit fout gaat. 

Network setting van de WA801N:

Ingesteld als AccessPoint

Login Account: Admin / Admin 

LAN IP Address: 192.168.1.1 (deze heb ik veranderd naar het IP adres van de modem)

DHCP Server: Disabled 

Met vriendelijke groet,

Cedric 

icon

Beste antwoord door jibbewillem 8 February 2020, 13:40

Bekijk origineel

3 reacties

Hallo Cedric,

 

Het ip-adres van je access point mag niet hetzelfde zijn als die van je modem. Probeer eens 192.168.1.2. Het gateway adres is het ip-adres van je modem.

 

 

Beste Jibbe,

 

Bedankt voor je snelle reactie. Helaas heeft de verandering ook niet tot resultaat geleid. Via diverse sites wordt er vermeldt dat de kabel tot 30 meter werkt. Kan het zijn dat de kabel net iets te lang is en hierdoor de data niet wordt verspreidt?

Groetjes.

Cedric

Reputatie 7

Hi @Aquascaping, hoe heb je de IP-adressen ingesteld? Staat het bij zowel de modem als  de AP op handmatig? Zo ja dan kan je eventueel hier vinden hoe je de ‘port forward’  in kan stellen. Je kan ze ook allebei op automatisch zetten, dan hoef je niet handmatig een IP-adres in te voeren op de AP.. Laat zeker even weten of het gelukt is!

Reageer