Beantwoord

Admin access Draytek Vigor 2132F

  • 15 August 2019
  • 6 reacties
  • 1447 Bekeken

Beste T-Mobile community,

Ik ben bezig met mijn Cisco certificering en heb onlangs een L3 switch aangeschaft en een Cisco WLC met AP's. Ik krijg mijn Cisco routed netwerk thuis goed geconfigureerd, maar ik kan het niet verbinden met het internet over de Draytek Vigor 2132F die ik heb.
Het enige dat ik moet doen is een static route op de Draytek aanmaken die mijn interne subnets naar mijn L3 switch route. Helaas kan ik dat niet doen als ik inlog met het user account. Ik heb daar namelijk admin rights voor nodig.

Is het mogelijk om admin toegang te krijgen tot mijn Draytek?

Bij voorbaat dank.
icon

Beste antwoord door Pieter_B 15 August 2019, 10:31

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Cisco_Bob

De Draytek is een consumenten modem/router met daarop een eigen TMT Firmware, waardoor het voor de consument een plug & play onderdeel is. Je hebt de Draytek ook in bruikleen en blijft dus min of meer eigendom van TM.
De vraag om Admin toegang te krijgen is al vaker gesteld, maar het antwoord zal nee zijn en blijven.

Wat je wel kan doen is de Draytek vervangen door een eigen modem, wat voor jou waarschijnlijk een appeltje-eitje zal zijn als netwerk spec.

Er is een topic gemaakt hoe je dit kan/moet doen.
Hoi Pieter,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Jammer, maar ik begrijp het.

Ik zal vanavond eens een poging gaan wagen om de Draytek te omzeilen.
Of het appeltje-eitje is, zal nog moeten blijken.😀
Ik ben nog aan het leren, hè.

Ik begrijp dat met het omzeilen van de Draytek ik mijn telefoon-verbinding moet opofferen?
Is het ook mogelijk dat T-Mobile de static route kan toevoegen aan mijn Draytek?
Reputatie 7
Badge +3
@Cisco_Bob

Inderdaad, voor nu zijn de VoIP gegevens nog niet openbaar gemaakt en je daardoor toch een TMT modem in het systeem moet behouden.

Ben helaas zelf niet meer in bezit van de Draytek, maar onder LAN > Static Route Setup zou het mogelijk moeten zijn.
Maar het kan zijn dat dit niet beschikbaar is met de TMT Firmware, gezien je vraag zou daar het probleem zitten in het niet beschikbaar hebben van die entry.

Hoi Pieter,

Ik ga bij nader inzien toch maar niet nog meer investeren in hardware om dit te omzeilen.
Ik ben eigenlijk hartstikke tevreden over de DrayTek, het is alleen jammer dat ik geen static route kan aanmaken.
Ik ga mijn ontwerp maar aanpassen: infrastructure in een eigen vlan (dat niet naar internet hoeft) en clients in het bestaande vlan.
Ik zie dat er op de DrayTek meerdere vlans geconfigureerd kunnen worden, dus dat ga ik nu maar eens bestuderen.

Hier nog een screenshot van mijn menu (er is geen static route link beschikbaar). Ik heb firmware versie 3.7.9.1, maar ik denk eerder dat het niet zichtbaar is door een gebrek aan rechten.
In Diagnostics kan ik we de static routes zien.

Is het ook mogelijk dat T-Mobile de static route kan toevoegen aan mijn Draytek?
Reputatie 7
Badge +3
@Cisco_Bob

Denk niet dat TMT dit voor je gaat instellen om je hobby te laten slagen, want jij hebt dit verzoek en straks zijn er 1000 mensen die ook wel iets willen tweaken aan hun TMT modem.
De snelste oplossing is gewoon een eigen modem plaatsen, waar jij de admin van bent en alles vrij in kunt stellen naar gelang wat je nodig hebt.

Reageer