Beantwoord

Airport Time capsule zyxel


Hi,

 

Ben al 2 dagen aan het stoeien om mijn netwerk werkend te krijgen zoals ik het voorheen had met Ziggo.

 

situatie met ziggo:

 

airport time capsule verbonden met ziggo router via Ethernet. Airport maakt eigen netwerk aan met zelfde SSID en ww als ziggo router. Airport staat in bridge modus. Nooit problemen gehad. 
 

situatie met tmobile:

 

precies het zelfde alleen werkt het niet. De timecapsule verbind überhaupt niet met de tmobile router. Alleen als ik de AirPort een statisch ip geef lijkt ie te verbinden alleen nog steeds geen internet. Het lijkt alsof de Tmobile router geen gegevens doorgeeft aan de AirPort (dns, IP, etc.). Alle bekabeling is goed want als ik mijn Mac aansluit op de zelfde ethernet kabel heb ik wel internet. Heb al geprobeerd firewall uit te zetten op tmobile router, SHV uit op tmobile router en aan op AirPort, static ip, alle lan poorten maar niks werkt. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 May 2020, 10:39

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @tsprenk 

Staat de DHCP server op de airport uit en heeft de airport niet dezelfde ip als de T-mobile modem? 2 routers met dezelfde ip gaat niet werken.

Hallo @tsprenk 

Staat de DHCP server op de airport uit en heeft de airport niet dezelfde ip als de T-mobile modem? 2 routers met dezelfde ip gaat niet werken.

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie. Ja airport staat in bridge modus en inderdaad statisch ip dat anders is dan de modem (en binnen de range valt).

Reputatie 7
Badge +15

@tsprenk .waarom staat de airport in bridge modus? 😅

@Waqqas Omdat ie anders een DHCP server is. Opties bij airport zijn: DHCP en NAT, alleen DHCP of bridge modus.

Reputatie 7
Badge +15

En ja kan niet anders gewoon de DHCP uit zetten netto zoals bij het T-mobile modem? Bridge modus is niet de bedoeling denk ik.

@Waqqas Nee dat kan niet. Betekend bridge modus niet gewoon dat de airport alles wat verbind doorschakelt naar het modem om daar de DHCP en nat te laten regelen? Ik heb trouwens ook al geprobeerd DHCP op modem uit te zetten en op AirPort aan maar dat werkt ook niet. De AirPort is trouwens wel verbonden met de modem (alleen als ik statisch ip kies)alleen krijgt ie geen internet... 

@Waqqas aieport is verbonden via Ethernet op LAN1 op modem.

Reputatie 7
Badge +15

@tsprenk

Als je een modem/router in bridge modus zet dan is een gewone ouderwetse modem en doet hij niks meer dhcp, wifi enzo je hebt dan maar één LAN poort met signaal om op een andere router aan te sluiten.

Voer eens een fabrieksreset van de airport uit en sluit hem vervolgens aan.

Voor een eigen router stel je meestal VLANs in. Is er in de interface onder advanced ofzo een tabblad met VLAN setup? Stel dan VLAN 300 voor internet in.

@Waqqas uiteraard fabrieksinstellingen al meerdere malen geprobeerd. Er zijn geen vlan instellingen op AirPort apparaten. 

Reputatie 7
Badge +5

@tsprenk De zoekfunctie van het forum al gebruikt ?

Ik zie dan diverse topics langskomen over het aansluiten van een Airport Express.

Omdat ik bij jouw topic-start lees dat bij Ziggo de APE (what’s in an abbreviation) zichzelf instelde op de wifi van de Ziggo router vraag ik mezelf af of er ergens een UPNP functie aangezet moet worden omdat dat meestal deze automatismen regelt.

In de Zyxel modem is er in de instellingen bij draadloos een WPS functie te activeren, bij de opmerkingen staat daar vermeld dat dan ook de UPNP inschakelt.

 

@yalerta dank voor de reactie. WPS stond al aan...

Reputatie 7
Badge +15

@tsprenk 

Bridge modus hoort idd aan te staan en normaal is het gewoon verbinden met de modem en hij doet het..wellicht kan een fabrieksreset van het T-mobile modem helpen, even het reset knopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden indrukken.

Reputatie 7
Badge +5

Er is ook ergens een Topic over dat Airport gebeuren waar in de Tmobile router een netwerkstring in de config stond die Italiaans als land instelling aangaf en daardoor Apple’s niet wilden verbinden.

Onbekend welke modem dat dat betrof. Daarom de suggestie om de zoek te gebruiken en zien of daar iets uit komt.

@Waqqas @yalerta bedankt voor de suggesties. Heb het hele forum al afgestruind maar nog niet de oplossing gevonden. Ik zal straks eens even zoeken naar de taal instellingen. 

Hallo,

Zit in dezelfde situatie als jij. Is e.e.a nu opgelost en zo ja wat zijn de instellingen? Ik krijg de melding van mijn TC dat de status ‘Dubbel gebruik van NAT’ is. Wifi werkt op alle apparaten evenals op bedrade MAC. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @pietergeluk, wanneer jouw TC aangeeft in dubbel NAT gebruik te staan, komt dit vaak doordat je je de TC als extensie achter ons modem aangesloten hebt in router functie. Wanneer je een Zyxel modem hebt, welke niet in bridge mode te zetten is, krijg je die melding als het goed is standaard.

Is de Time Capsule als DMZ Host gedefinieerd op het modem?
 

 

Hi @Jason ,
In het modem vond ik dit:
 

Verder heb ik de routemodus van TC op ‘uitgeschakeld’ (brugmodus) gezet. De melding van ‘dubbel NAT gebruik’ is verdwenen en ik kan het net netwerk wat de TC uitzet zien en deze geeft wifi door. 
Kan ik nu de wifi functie van het zyxel modem uitzetten en zo ja hoe. Ik wil graag de signaalsterkte van wifi van beide (TC en Zyxel) vergelijken.
Of is de signaalsterkte van het ZYxel sowieso sterker?

 

Reputatie 7

Hey @pietergeluk,

Helemaal top! Je kunt je Wifi netwerk van de Zyxel heel makkelijk uitzetten binnen je My T-Mobile Thuis omgeving. Ga daarvoor naar "Instellingen">"Wifi" en vervolgens "Wifi aan-/uitzetten". Dan kun je vervolgens testen welk signaal sterker is, die van je TC of de Zyxel.

Reageer