al een paar dagen geen wifi noch 5G

  • 7 October 2020
  • 13 reacties
  • 379 Bekeken

Heb sinds een paar dagen geen toegang tot Wifi ook de 5G is buiten bereik. Het is dat ik mijn Devolo versterker gekloond heb met de router, zodat ik wifi heb. Maar dit is niet normaal.

Modem diverse keer aan en uit gezet maar wifi lampje brandt niet en t mobile is slecht bereikbaar.

En te denken dat mijn werkgever met 1200 medewerkers binnenkort overstapt naar t-Mobile. Ik hoop op echt beterschap anders wordt het een hele slechte reklame.


13 reacties

Reputatie 7

Hi @Sanny64, gaat het om de modem van je vaste internet of om een 4G voor Thuis router? Je hebt het namelijk over je Wifi en over 5G (mobiel netwerk). Ik heb het meteen even nagekeken en de Wifi op je modem staat in ieder geval aan. Als je geen verbinding meer kan maken met het Wifi netwerk dan kan je de stappen op onze website volgen om de Wifi te resetten.

Sorry klopt.

Ik had inderdaad weer ingelogd in mijn t-mobile thuis en zag bij instellingen dat mijn wifi uit stond. Snap niet hoe dat kon. Blijkbaar stond die al een tijdje uit. Wist niet dat je daar ook je wifi kon beheren, dacht dat je dit alleen in je modem kon instellen.  Heb gelijk de wifi en de wifi kanaal ingesteld.

Maar kon helaas mijn bericht niet meer intrekken 😂

Sanny

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Sanny64 

Kan gebeuren! Fijn dat het weer werkt!

Helaas is de probleem toch niet opgelost. Heb dit probleem al 3wk lang, voorheen was ik echt tevreden over de levering en service maar nu ben ik het echt niet meer. Misschien is het toch tijd om over te stappen.

Als ik de klantenservice bel, ben ik nummer honderd in de rij dus er zijn toch wat mensen met problemen.

De wifi valt constant uit en telkens moet mijn computer de verbinding zoeken. Dit had ik niet eerder meegemaakt, heb de snelste internet abonnement genomen om van alle gezeur af te zijn maar jammer.

Heb de modem al tiental keren uit de stroom gehaald maar werkt echt niet. Er is toch iets veranderd bij de laatste update waardoor ik deze probleem heeft.

Reputatie 7

Hi @Sanny64, ik ben wat verder in de verbinding gedoken en ik vermoed dat het binnenkomende signaal mogelijk niet optimaal is. Ervaar je ook problemen met de bekabelde verbinding? Als je niets bekabeld aangesloten hebt is het dan mogelijk om dit even te testen? En ervaar je bijvoorbeeld ook problemen met het gebruik van TV (storend beeld etc)? Ik hoor het graag!  

Sanny graag wat meer duidelijke beschrijving van je probleem vermelden dan constant dreigen met overstappen. ( vermeld hoe je pc is verbonden en waar staat die en of andere diensten zoals tv ook wegvallen). 
Denk je dat je bij andere providers 100% gegarandeerd zonder problemen internet krijgt?

je zegt dat je modem tientallen keren hebt uit/aangezet maar nooit gereset!

Reset eerst je modem en dat doe je door een pinnetje of een tandenstoker in reset knop achter in je modem stoppen en na 5 seconden los laten.  
Kijk of je op meerdere apparaten geen WiFi hebt ( dus niet alleen op pc controleren ). 

Ja dat klopt, heb ook  af en toe storing op de tv. Toen ik teste met kabel had ik ook het zelfde probleem maar ik gebruik bijna alleen maar wifi verbinding.  Ik zie ook dat de lichten op de modem blijven knipperen is dat wel normaal?

Beste kardox, zie de opmerking van Brain

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sanny64, ik kom ook een helpende hand bieden. Tussen het modem (Huawei) en jouw FTU (Glasvezelaansluitpunt) zit een zogeheten Media Converter. Dit is een zwartgrijs doosje welke verbonden is met het modem via de WAN-poort. Zit de kabel die converter en modem met elkaar verbindt er goed en stevig in? We zien vaak dat die kabel losjes hangt en dat het signaal daardoor af en toe wegvalt. Dit zou een wegvallende verbinding kunnen veroorzaken. Ook zie ik dat de demping op jouw Glaslijn aan de lage kant is. Hierdoor komt er minder licht vrij op het FTU. Brandt het FO-link lampje op de converter? Zo ja, welke kleur brandt deze? 

De TV Box kan ook een storende zender zijn wanneer deze nog geen reset heeft gehad. Ik zie dat de box bij jou al 66 dagen onafgebroken online is, dat is natuurlijk niet verkeerd, maar ik wil wel alles uitsluiten. Zou je deze op de volgende manier willen herstarten, alsjeblieft?

Voer een reset uit zonder UTP-kabel: haal het modem en de TV Box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit je TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen.

Indien dit nog niet het gewenste effect teweeg brengt, wil ik hier graag grondiger naar laten kijken. Laat me weten wat ik voor je kan doen, dan schiet ik zo snel mogelijk weer te hulp. Stay safe and healthy!

Hoi Jason, 

Op de converter heb ik 6 lichten , de 2 ondersten zijn groen en knipperen niet. De 2 middelste zijn oranje en groen maar knipperen niet, dec2 bovenste zijn groen en oranje  en blijven knipperen. Heb ook de snoeren gecheckt maar die zitten stevig vast. 

Heb ook gedaan wat je vroeg mbt het resetten van de apparaten.

Op de modem blijven de lichten van het internet, wifi, lan2 en lan4 knipperen. Is dit goed?

Sanny

Jammer, wifi is nog steeds niet stabiel. Mijn apparaten zoeken steeds af en toe naar verbinding

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Sanny64, bedankt voor je terugkoppeling, hier kan ik wat mee.

Ik zie dat je inmiddels met mijn collega van de Klantenservice hebt gesproken en een monteur op bezoek krijgt. Fijn dat er nu door een expert naar gekeken kan worden! Ik weet zeker dat jouw Wifi hiermee geoptimaliseerd wordt, zo kun je straks zonder moeite je apparaten verbinden. 

Succes met de afspraak en indien ik iets anders voor je kan doen, geef het dan zeker aan. Ik help en denk graag mee! 

Dankje Jason

Reageer