Beantwoord

Alle wireless clients werken of WiFi, behalve Xperia Z2, welke wel op alle ander WiFi spots werkt

  • 1 December 2017
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Hi,

raar probleem, sinds paar weken Tmobile thuis op glasvezel na van OnsBrabantNet te zijn overgestapt.
Draytek Vigor2131Fvn in gebruik.
Bedrade clients (20) geen problemen.
Draadloze ook niet, behalve 1. Een Sony XPeria Z2, wil niet lekker met TMobile omgaan. Niet met het Draytek router, niet met extra (3) AccessPoints erachter.
De Sony werkt wel met alle andere wifi verbindingen, zolang de Draytek maar niet in geding is.
Wanneer ik op het netwerk de Draytek als modem/router vervang door een 4g bedraad modem, werkt het prima, ook op de oude glas verbinding van OBN, geen enkel probleem. niet in andere huizen, netwerken, Echter, wanneer deze sony verbinding maakt met mijn draytek router, gaat het mis.
DHCP/Statisch, het maakt allemaal niets uit.

Iemand een idee?
icon

Beste antwoord door Brian 6 December 2017, 10:52

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hi mraassens, wauw dat is gek. Ik heb een zelfde soort probleem gehad met mijn oude Samsung en KPN modem. Op de één of andere manier weigerde mijn telefoon om verbinding te maken met het draadloze netwerk. Hij herkende hem wel maar ik kreeg simpelweg geen verbinding terwijl hij het op andere netwerken prima deed. Is dit in jouw geval hetzelfde? Mogelijk helpt het om de modem een fabrieksreset te geven (hierdoor ben je wel alle instellingen kwijt) en ook de netwerkinstellingen van je toestel te resetten zodat de modem en je toestel elkaar opnieuw gaan zoeken en dan hopelijk wél verbinding maken!
Je hebt de 5.0 GHz radio gebruikt van je Sony XPeria Z2, de Draytek Vigor2131Fvn heeft alleen 2.4 GHz. zet er een router achter of schakel de 2.4 GHz radio van je Sony XPeria Z2 in.

Reageer