Beantwoord

Alleen twee websites onbereikbaar via Modem

  • 17 September 2020
  • 4 reacties
  • 188 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 17 reacties

Hello! Ik kan al zeker een week twee websites niet bereiken: die van mijn bank en van een opdrachtgever. Bijzonder onhandig.

Het lukt wel via mobiel (4g van andere provider). Het probleem lijkt me niet zitten in mijn pc's, want ik heb er twee op verschillende kabels, die het allebei niet doen. Beide hebben verder prima werkend internet. Niks speciaals gedaan met de firewalls.

Via Wifi (dus via modem T-Mobile), lukt het ook niet.

Mijn conclusie is daarom dat dit ergens in de modem moet zitten, of bij T-Mobile zelf. Ik las daarnet iets van vorig jaar over een probleem met een DNS-servers, maar daar heb ik geen kennis van.

Ik heb verder niets met het modem uitgehaald sinds installatie vorig(?) jaar. Geen gekke instellingen met poorten of ander gerommel. Gewoon sleutel wifi ingevoerd in mobiel, en verder de 2 netwerkkabels naar de pc's aangesloten.

Nog nooit eerder zo'n probleem meegemaakt.

Overigens begon dit rond dezelfde tijd dat op een avond/nacht de snelheid een korte tijd dramatisch kelderde (1mbps). Of dit toeval was…?

Nu heb ik geen flauw idee wat ik hieraan moet doen, als dat al kan.

 

Thanks!

p.s. via een online proxy zijn ze wel via modem bereikbaar

icon

Beste antwoord door Brian 18 September 2020, 16:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @maj7,

Bedankt voor alle informatie! Inmiddels hebben wij alle meldingen gebundeld en wij houden je op de hoogte in het volgende topic: website niet bereikbaar, via VPN wel. Samen met het netwerkteam proberen wij adequaat tot een oplossing te komen! Post gerust nieuwe informatie in dat topic als je denk dat wij hier nog iets aan hebben. Alvast bedankt en dit gaan we aanpakken.

Reputatie 7

Hi @maj7, we hebben gister meer van dit soort meldingen ontvangen, zou je mij nog willen laten weten om welke websites het gaat? Dan zet ik dit door naar ons netwerkteam, ik vermoed dat er inderdaad wat mis gaat in de DNS routing. Dank voor de melding!

Reputatie 1

Da’s heel een opluchting, heb zelf altijd al genoeg technisch werk te doen :)
Ik DM het even.

Reputatie 1

p.s. Heb de modem al eens gereset (knop in gaatje achterkant modem), en div. browsers (FF, Chrome, Edge) geprobeerd zonder effect.

 

Hello! Ik kan al zeker een week twee websites niet bereiken: die van mijn bank en van een opdrachtgever. Bijzonder onhandig.

Het lukt wel via mobiel (4g van andere provider). Het probleem lijkt me niet zitten in mijn pc's, want ik heb er twee op verschillende kabels, die het allebei niet doen. Beide hebben verder prima werkend internet. Niks speciaals gedaan met de firewalls.

Via Wifi (dus via modem T-Mobile), lukt het ook niet.

Mijn conclusie is daarom dat dit ergens in de modem moet zitten, of bij T-Mobile zelf. Ik las daarnet iets van vorig jaar over een probleem met een DNS-servers, maar daar heb ik geen kennis van.

Ik heb verder niets met het modem uitgehaald sinds installatie vorig(?) jaar. Geen gekke instellingen met poorten of ander gerommel. Gewoon sleutel wifi ingevoerd in mobiel, en verder de 2 netwerkkabels naar de pc's aangesloten.

Nog nooit eerder zo'n probleem meegemaakt.

Overigens begon dit rond dezelfde tijd dat op een avond/nacht de snelheid een korte tijd dramatisch kelderde (1mbps). Of dit toeval was…?

Nu heb ik geen flauw idee wat ik hieraan moet doen, als dat al kan.

 

Thanks!

p.s. via een online proxy zijn ze wel via modem bereikbaar

 

Reageer