Beantwoord

Alles ligt eruit

  • 11 October 2020
  • 9 reacties
  • 288 Bekeken

Is er een storing of iets dergelijks aan de hand want ik ben al sinds vanochtend bezig om een behoorlijke verbinding te maken. Ik heb mijn modem en tv kastje al diverse malen gereset en daarvan  1 keer een internet verbinding. Bellen helpt ook niet wachttijd 30 min. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 October 2020, 10:47

Bekijk origineel

9 reacties

Nou terug bellen, een optie als je lang moet wachten bij de helpdesk, kunnen ze ook niet. Beetje jammer. Ik ben bang dat ik toch maar weer voor een andere provider ga kijken. Ondertussen alweer een keer alles opnieuw opstarten. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Rduifje01, van harte welkom op de Community!

Verbindingsproblemen zijn natuurlijk nooit prettig, heel goed dat je het bij ons aangeeft. Ik zie dat je al contact opgenomen hebt met de Klantenservice: sorry dat je zolang hebt moeten wachten. Gelukkig is er direct een ticket ingeschoten naar onze techneuten. De huidige verwerkingstijd bedraagt tussen de vier en maximaal tien dagen, dat is erg lang, maar komt door de drukte die we momenteel ervaren.

Mijn collega heeft alle stappen in principe al met je doorlopen, maar om nog wat extra troeven in de hand te houden, wil ik graag nog één laatste check met je doen: je maakt gebruik van het Zyxel modem, welke lampjes branden/knipperen er en welke lampjes branden er niet? Hoe is het modem aangesloten op jouw ISRA (hoofdaansluitpunt dat zich vaak in de meterkast bevindt en soms in de woonkamer)? Valt de verbinding op willekeurige momenten weg of op gezette tijden? Hoeveel apparaten heb je bekabeld aangesloten en maak je gebruik van eigen apparatuur (bijvoorbeeld een eigen router of switch die achter/voor het modem geplaatst is)? 

Mochten er tussentijds updates gegeven worden, let er dan op dat onze collega's bellen met een anoniem nummer. Het zal niet vaak voorkomen in dit soort specifieke gevallen, maar indien de netbeheerder (KPN NetwerkNL) een afspraak moet inplannen, zal je ook anoniem gebeld worden. Ik hoop oprecht dat er snel een oplossing komt. Werkt de voucher met Unlimited Internet goed? Kun je de hotspot zelf instellen? Mocht je daar hulp bij kunnen gebruiken, kijk dan bij de uitleg op onze website

Stay safe en als ik iets anders kan doen, let me know!

P.s. de magenta link hierboven (“de uitleg op onze website”) is klikbaar.

 

@Jason Nou ik hoop dat het sneller gebeurt want ik heb maar voor 7 dagen internet en ook nog maar op 1 telefoon dus als ik er niet ben heeft mijn vrouw niets. Het loopt van het telefoon kastje in de meterkast naar een vierkant kastje en vandaar door naar de stekkerdoos en vandaar naar het modem. Op het modem is alleen het tv kastje aangesloten verder alles via wifi. De uitval begint al als ik wakker word dan is er niets. Alles een paar keer opstarten dan werkt het weer even of een langere tijd. Er zit geen ritme in qua uitval.

Reputatie 7
Badge +16

@Rduifje01 Bedankt voor je terugkoppeling! Ik stuur je een tweede vouchercode toe omdat dit een uitzonderlijke situatie betreft. Neem een kijkje in je privé inbox over vijf minuten. 

Zou je me alsjeblieft nog kunnen laten weten welke lampjes op het modem wel/niet branden? Dan geef ik dit door aan de techneuten.

Dit is wat er brand. Ook tijdens een uitval alles groen. Er was dan geen internet volgens mijn telefoon. Op de gsm.stond het wifi teken met uitroepteken. Soms gaat het internet op rood maar dit is niet altijd het geval. Trouwens op dit moment werkt het, af en toe kleine haperingen die je voornamelijk merkt bij filmpjes en tv.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Rduifje01, bedankt voor je terugkoppeling en de foto, dit maakt het een stuk duidelijker! Het is inmiddels ook doorgegeven aan de techneuten, sorry voor de late reactie!

Fijn dat het nu wel werkt, maar het moet natuurlijk continu blijven werken en daar gaan we alles voor de uit de kast halen. De techneuten nemen je verzoek binnen enkele dagen in behandeling en zullen dan met een oplossing komen. Als ik aan mijn kant nog iets voor je kan doen, laat het me dan alsjeblieft weten. Ik help en denk altijd graag mee. Voor nu: stay safe en geniet nog van je zondag!

 

Reputatie 3

Als het gebeurt knipperen de lampjes van WiFi 2.4 en 5 als een gek?

heb je WiFi op automatisch kanaal kiezen of vast kanaal staan?

Dat knipperen doen continu gezien hier alles wireless gaat. En volgens mij staat ie op automatisch 

 

Reputatie 3

Ja dat ze normaal ook knipperen dat begrijp ik, maar bij mij is het zo dat ze dan extremer gaan knipperen. Terwijl alles “normaal” staat, maar er geen internet over de WiFi is. Het lijkt dan of de modem blijft “hangen” in kanaal keuze en hier door lijkt het of alles normaal is maar je toch geen verbinding hebt. Alleen reset van het modem verhelpt dit. Dus er zou dan een bug in zitten, maar bij mij komt nog niet al te vaak voor, maar wel altijd op een verkeerd moment.

Reageer