Beantwoord

Alternatief voor HG659

  • 2 November 2018
  • 6 reacties
  • 594 Bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag, maar eerst zal ik even uitleggen waar ik tegenaan loop.

ik heb sinds kort een Nas gekocht. Helemaal blij dat ik nu al mijn films op 1 centrale plaats kan opslaan... Maar in het instellen wil nog niet zo vlotten. Nu ben ik er achter gekomen dat de router-HG659 van T-Mobile maar 2 aansluitingen heeft die het internet op kunnen, Poort 1 en 2, poort 3 en 4 schijnen voor de tv te zijn (hier heb ik geen abonnement voor). Nu heb ik het volgende aan apparaten die ik graag wil verbinden met elkaar. Een Desktop PC (Poort 1), een tv voor Netflix (Poort 2), een media player Western Digital (poort 3) en een Nas Sitecom 253 (Poort 4)

Ik heb het volgende geprobeerd:
  • de pc en de Nas op poort 1 en 2 aangesloten: uitkomst nas te benaderen via internet, helaas niet te vinden op de pc. Wat doe ik fout ???
  • media-player op poort 2 Nas op poort 3 alle 2 nergens op de vinden en maken geen contact met elkaar. + de tv had geen verbinding met Netflix…
Zo had ik nog een aantal varianten geprobeerd en allen hetzelfde resultaat.

Zo heb ik met FTP en port forwarding zitten stoeien, maar dit is nieuw voor mij. Op de pc heb ik VPN en met de streaming opties geprobeerd maar dit is onbekend terrein voor mij. En heel veel gelezen op Forums zoals hier. Maar nog niet echt een oplossing gezien die voor mij duidelijk is.

Langzamerhand begin ik te denken dat ik een andere router nodig heb ? Eigenlijk eentje zoals de HG659 maar dan met 4 of 5 werkende poorten voor op het internet + een vaste telefoon aansluiting en Wifi voor mijn Ps3, tablet en telefoon. Een switch voel ik niet zo heel veel voor want dan heb je ook weer meteen een extra apparaat erbij, iets dat het voor mij niet logischer maakt.

Wie O wie zou mij willen en kunnen helpen in het adviseren welke router te nemen en hoe de instellingen te maken om het netwerk op te zetten zoals ik het graag wil ?
Waar ik de Pc: (poort 1), Tv: (poort 2), Media player: (poort 3), Nas: (Poort 4), Vaste telefoonlijn, + de wifi apparaten kan aansluiten

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Met vriendelijke groet.

Raymond
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 2 November 2018, 16:05

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
@Raymond1405

Je kan met een switch meerdere apparaten aansluiten als je niet genoeg heb aan 2 poortjes
Bijvoorbeeld deze TP-Link TL-SG105

Dit is een soort stekkerdoos voor computers.
Beste Hidden.nld

Ik heb vandaag een switch gekocht en aangesloten. Maar ik heb nu een probleem, ik krijg mijn Nas niet te zien op mijn pc (Windows 10 home).
Op mijn Western Digital media-player is deze wel te zien. Maar ik wil ook graag mijn Nas zien in mijn netwerk map en deze computer. Hoe ga ik dit aanpakken ?
Reputatie 7
Badge +3
@Raymond1405

Heb deze info gevonden op tweakers, waarbij iemand een soortgelijk probleem had.
Een Sitecom medewerker schreef hier het volgende:

Na een fabrieksreset (20 seconden resetknop indrukken met bv. een paperclip) zou de NAS automatisch via DHCP een IP-adres moeten vragen aan de router. De NAS is met standaard instellingen te bereiken en in te stellen op http://sitecomnas. Lukt het niet, probeer het dan eerst eens zonder hardeschijven geplaatst.


Waar ik een beetje bang voor ben is, dat je Sitecom in een ander subnet terecht gekomen is dan jouw subnet waar jij in zit.
De modem/routers van T-Mobile zitten allemaal in 192.168.1.1 en ik heb een aantal sites gevonden dat hij draait in 192.168.0.xx

Goed, hopelijk kom je met die fabrieksreset tot een werkende NAS.
Hallo,
Dankje voor de reactie. Ik had deze reactie ook al gevonden. Met de fabrieksreset ben ik niet echt opgeschoten.

Via de browser kan ik op de nas inloggen. Maar ik zou graag de nas ook willen kunnen aanspreken in de verkenner. Wat zou je adviseren ? Ik ben zelf nog onbekend met het instellen van Ip adressen. Misschien kun je de stappen eens uitleggen wat en waar ik alles in moet stellen ?
Reputatie 7
Badge +3
@Raymond1405

Heb een topics gevonden met min of meer hetzelfde probleem en dan ook nog eens met verschillende NAS-en.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1659759

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/nas-niet-zichtbaar-in-de-verkenner/bbc6a346-c964-4b54-a840-cd22118863b2

Lees daar eens doorheen ... voelt als een Windows probleem dat al heel lang bestaat.
Sorry maar dit maakt het alleen maar onduidelijker. Ik ga de Nas op marktplaats zetten.
Denk dat ik beter af ben met een externe schijf en die aansluiten op de Router Modem...
Maar alvast bedankt voor de reacties.

Reageer