Beantwoord

Alternatieve SIP-poort openen op Huawei HG659

  • 19 October 2017
  • 3 reacties
  • 756 Bekeken

Ik heb een T-Mobile Thuis DSL-abonnement met de Huawei HG659. Daarnaast gebruik ik CheapConnect voor bellen, en die wil ik ook gebruiken op mijn modem thuis.

Ik ben niet extreem technisch aangelegd, maar in diverse forumberichten lees ik dat T-Mobile poort 5060 onbruikbaar heeft gemaakt. Geen punt, CheapConnect is ook mogelijk op bijvoorbeeld poort 5066. Maar de grote vraag is nu voor mij: hoe kan ik deze poort openzetten in mijn Huawei-modem?
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 19 October 2017, 23:03

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Hallo @hoepel1

Heb hier zelf ook als klant een ATA N300A IP waarop twee afzonderlijke SIP accounts draaien met alternatieve poorten.
Hiervoor heb ik nog nooit geen portforwarding voor ingesteld, omdat je ATA naar buiten toe een verbinding aanvraagt.
Het is dus eigenlijk een 'soort browser' idee, voor een browser heb je ook nooit geen poorten open gezet.
De reden om poorten open te zetten kan alleen maar zijn als er extern iets of iemand is die zonder of met reden contact wil leggen met een systeem binnen jouw interne netwerk.
Dan moet er een soort van 'deurbel' zijn om door te mogen, portforwarding heet dat dus in de volksmond.
Een voorbeeld kan zijn dat je een webserver op je eigen netwerk draait, om die bereikbaar te maken moet je een 'deurbel ophangen' op poort 80.

Weet dus nu niet wat precies je probleem is, maar mocht er iets anders spelen horen wij het graag.
Reputatie 7
Badge +4
Hallo Paul_B,

Hier word het allemaal uitgelegd.
https://forum.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/port-forwarding-op-de-hg659-283957
Hoi Paul B,

Is het jou gelukt? ik krijg wel een portforwarding voor elkaar volgens het stappen plan, maar verder niet.. Hoe is dat bij jou gegaan?

Reageer