Beantwoord

Andere wandcontactdoos dan in handleiding

  • 12 September 2019
  • 3 reacties
  • 1659 Bekeken

Hoi,

Ik heb gister mijn installatiepakket ontvangen maar ik kom er niet uit. De wandcontactdoos in mijn woning is anders dan degene die in de handleiding staan en daardoor kan ik mijn modem niet aansluiten.

Groetjes!

icon

Beste antwoord door Pieter_B 12 September 2019, 10:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@daniellenieuwenhuis

Op deze site kun je kijken wat er op jouw adres beschikbaar zou moeten zijn.
Zou wel vreemd zijn dat er op jouw adres geen KPN telefoniekabel binnen zou komen.

De kleur van de KPN kabel zou blauw moeten zijn, met ongeveer een diameter van 7 mm.

Hieronder de ISRA aansluitingen welke in je meterkast zouden kunnen/moeten zitten.

Dit is bijvoorbeeld een ISRA punt in de wat oudere woningen:



Deze 2 soorten ISRA kom je tegen in de wat nieuwere woningen:



@Pieter_B

Ik heb alle wandcontactdozen in huis bekeken, maar dat zijn allemaal normale stopcontacten. In de meterkast kan ik ook geen aansluitmogelijkheid zoals op je foto vinden.

Betekend dit dat ik dus eigenlijk min of meer gedwongen word om klant te worden bij Ziggo of kan een T-Mobile monteur mij verder helpen?
Reputatie 7
Badge +3
@daniellenieuwenhuis

Dat wat je daar laat zien is de aansluiting voor een coaxkabel provider zoals Ziggo.
Je moet opzoek in je woning naar 1 van de onderstaande contactdozen, waarvan er 1 eventueel in de woonkamer zou kunnen zitten of in je meterkast.


De linkse 2 en de meest rechtse zou je kunnen aantreffen in je meterkast, waarbij als je de rechtse en linkse heb en daar zit niets op aangesloten de KPN erbij moet komen om dit ISRA punt af te werken naar een stekkerdoos. De 2de van links zou je wel zelf aan kunnen sluiten met de geleverde bedrading.
De 2de van rechts zou je in je woonkamer kunnen/moeten vinden.

Reageer