Beantwoord

Apparaten worden van wifi afgegooid

  • 12 September 2020
  • 1 reactie
  • 161 Bekeken

Wij hebben inmiddels 2 jaar internet en tv van t-mobile. De laatste tijd gebeurt het steeds vaker dat er apparaten van de wifi afgegooid worden en dan geen verbinding meer kunnen maken. Volgens de home gateway zijn er 20 apparaten verbonden (dit zijn vooral lampen en google home apparaten. (heb ergens gelezen dat er rond de 32 actief kunnen zijn

 

Vaak als ik mijn telefoon dan van de wifi afhaal, maken de google home's weer verbinden, maar mijn telefoon niet meer. We hebben de modem al een fabrieksreset gegeven en al opnieuw opgestart. Ook een vast kanaal uitkiezen maakt geen verschil. Wellicht is de modem niet goed meer?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 15 September 2020, 13:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dennisswiers, welkom op de Community!

Je hebt op dit moment 18 apparaten verbonden met Wifi: 16 hiervan op 2.4 Ghz en twee op 5 Ghz. Ik heb alle MAC-adressen nagelopen om te controleren waar eventueel een oorzaak ligt, jouw ProDrive lijkt hierin de boosdoener. Zou je de verbonden apparaten eens één voor één kunnen ontkoppelen en dan één voor één kunnen verbinden met Wifi? 

Die 32 apparaten is het letterlijke maximum, maar omdat je een 100 Mbit/s verbinding hebt, waar je in de praktijk een lagere snelheid op Wifi hebt, kan het zijn dat het aantal apparaten lager uitvalt (je deelt bandbreedte). Hoe meer apparaten verbonden zijn = hoe meer kans op haperingen/onderbrekingen (in theorie). 

We komen tot een antwoord samen, daar ben ik heilig van overtuigd!

Reageer