Beantwoord

Apple Time Capsule aansluiten op Zyxel T50

  • 10 September 2020
  • 4 reacties
  • 364 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik probeer al een tijdje mijn Apple Time Capsule aan te sluiten binnen ons netwerk. Het doel is om deze te gebruiken om draadloos backups mee te maken. Of die verder het huidige netwerk uitbreidt of niet maakt mij niet uit. 

Wat ik ook probeer, hij lijkt geen verbinding te kunnen maken met de T50 terwijl die via de ethernet kabel verbonden is. Als ik dezelfde ethernet kabel in de Smart TV plug, is de TV wel verbonden met het internet. 

Wie kan mij helpen? Bedankt!

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 14 September 2020, 09:36

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Adinde, welkom op de Community, we helpen elkaar hier graag zo goed mogelijk en iedereen denkt mee!

We gaan het samen uitvogelen, dat weet ik zeker. Hoe is de Time Capsule momenteel op het modem aangesloten? In welke poort heb je de ethernet (UTP-) kabel aangesloten? Zou je een foto kunnen maken van het modem en de aansluitingen achterop, alsjeblieft? Dan zie ik meteen waar eventueel het euvel zit. Als het niet hieraan ligt, zal het vaste een logische verklaring hebben. Hoe dan ook komen we er samen uit. 

Zo te zien heb je momenteel vijf apparaten aangesloten op het modem via de ethernetverbindingen, ik heb een snelle check op MAC-adressen gedaan en kan de volgende apparaten herkennen:

Sitecom Europe BV
Samsung Electronics Co.,Ltd
Apple, Inc.
HUAWEI TECHNOLOGIES CO.,LTD
Google, Inc.

Waar heb je een switch tussen hangen en wat gebeurt er wanneer je de andere vier apparaten ontkoppelt en enkel de Time Capsule aansluit? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Adinde, is het nog gelukt om de Time Capsule te verbinden met de Zyxel? Ik doe een check-up omdat ik mezelf een reminder heb gestuurd. Mocht ik nog iets voor je kunnen beteken, let me know! 😉

@Jason Inmiddels ruim een jaar verder en ik wilde toch weer een poging wagen! Bijgevoegd een foto van het modem waarbij de Time Capsule is aangesloten op LAN1. 

 

Via dezelfde ethernet kabel heb ik net wel met de Time Capsule een nieuw netwerk kunnen aanmaken. Deze zou ik bijvoorbeeld kunnen gebruiken, alleen heeft de voorkeur om de Time Capsule toe te voegen aan het huidige netwerk. 

Reputatie 7
Badge +16

@Adinde Je kunt de Time Capsule aansluiten op het huidige netwerk door de wifi op de Zyxel uit te zetten en de TC in bridge modus te schakelen, daarmee zou het moeten lukken! 😄

Reageer