Beantwoord

Bedraad mesh access points icm Zyxel T50

  • 26 January 2020
  • 7 reacties
  • 1924 Bekeken

Ik ben erg tevreden met het wifi signaal van de Zyxel T50. Echter op de eerste en tweede etage heb ik geen bereik (wel utp kabels beschikbaar). Ik heb de Fritz 3000 Extender geprobeerd met lan-brug, alleen werkt de mesh niet en blijf ik de hele tijd hangen op de 2.4G band.

Ik ben benieuwd of iemand een oplossing heeft: dus mesh access points die aangesloten worden op de UTP kabel (dus geen wireless mesh).

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Brian 30 January 2020, 13:00

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @Hoppe, ik heb het topic verplaatst naar het T-Mobile Thuis deel (hij stond in het Mobiele gedeelte), ik ben ben benieuwd of iemand tips heeft! 

Reputatie 3

Jammer nog geen reactie om deze vraag ik zelf wil dit ook graag weten ivm mogelijkheid tot aanschaf van het kleine broertje de 2400

Reputatie 7

In principe zou het moeten werken. Als je een Fritz bekabeld aansluit als Acces Point dan kan je de Wifi op de modem uitzetten en deze via de AP zelf laten lopen. Hierop kan je dan weer andere units aansluiten voor een mesh netwerk. In theorie kan je dus elke extender/repeater/acces point oplossing aansluiten op de modem. :wink:

Reputatie 3

Maar dus niet indeling gelijk via mesh te installeren als ik het goed begrijp.

Reputatie 7

Hey @G_r_u_m_p_i_e,

Het Zyxel modem zal in de toekomst easy-mesh volledig gaan ondersteunen. Op dit moment is er alleen geen datum bekend wanneer dit het geval zal zijn. Voor nu is de bovenstaande bekabelde aansluiting de perfecte manier om je Fritz als Acces Point aan te sluiten. :relaxed:

Reputatie 3

Jammer is voor mij nog niet de de oplossing, maar dat het er aan komt klinkt veel belovend. Hopend dat er toch door fabrikanten de meer waarde er van in gaan zien, zodat ze het snel implementeren.

Bedankt hoor de terug koppeling.

Reputatie 3

In principe zou het moeten werken. Als je een Fritz bekabeld aansluit als Acces Point dan kan je de Wifi op de modem uitzetten en deze via de AP zelf laten lopen. Hierop kan je dan weer andere units aansluiten voor een mesh netwerk. In theorie kan je dus elke extender/repeater/acces point oplossing aansluiten op de modem. :wink:

Blijft het dan wel binnen hetzelfde netwerk? Mijn Homebridge etc. zijn via lan op de Zyxel aangesloten, nu wil ik TP-Link Deco M9 Plus Smarthome Multiroom Wifi 3-Pack hier achter plaatsen. Verbind ik er dan 1 via lan aan de Zyxel en de andere twee los? Of kan ik mijn lan op de zyxel laten en ze daarmee verbinden (zoals een wifi versterker) ? 

Reageer