Beantwoord

Bekabeld internet werkt niet meer, wifi wel

  • 17 March 2019
  • 5 reacties
  • 1132 Bekeken

Ik merkte sinds vanmorgen dat alle bekabelde pc's niet in staat zijn verbinding te maken met het internet, wifi werkt wel overal, na een paar keer het modem opnieuw op te starten en te resetten veranderde er niks aan de situatie. Volgende logische stap is de kwaliteit van de kabels te testen, dit heb ik gedaan door mijn de wifi-verbinding op mijn laptop te bridgen en hierop een pc aan te sluiten, dit werkte wel. Dit sluit ook al lokale problemen op mijn pc uit dus ik vermoed dat het aan het modem ligt. Ik heb geen idee hoe ik dit verder aan moet pakken dus ik vroeg me af of iemand mij kan helpen.

Modem : huawei-HG659
Als ik inlog op de gateway merk ik ook dat apparaten op de LAN geen ip-adressen hebben en ook benoemd worden met hun mac adres

Als ik meer informatie moet geven hoor ik het graag.
icon

Beste antwoord door tmoesel 17 March 2019, 19:54

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Het zou kunnen dat er in jouw netwerk een apparaat is wat ook IP adressen uitdeelt, een tweede DHCP server.
Kijk ook wat het IP adres van apparaten die een verkeerde gateway hebben is.
Je kan als test eens even de WiFi van de HG659, en alleen een LANkabel naar 1 PC.
Kleine update, het lijkt erop dat aangesloten apparaten niet standaard het juiste adres van de gateway vinden maar 192.168.0.1 (i.p.v. 192.168.1.1) , ik heb nu voor de 2 pc's statisch een adres ingesteld en de verbinding werkt. Ik vind dit echter geen permanente oplossing.
Reputatie 7
Badge +4
op het moment dat de gateway 192.168.0.1 is wat zie je dan bij https://192.168.0.1
Het zou kunnen dat er in jouw netwerk een apparaat is wat ook IP adressen uitdeelt, een tweede DHCP server.
Kijk ook wat het IP adres van apparaten die een verkeerde gateway hebben is.
Je kan als test eens even de WiFi van de HG659, en alleen een LANkabel naar 1 PC.

Je hebt helemaal gelijk stom dat ik hier niet aan heb gedacht, er is inderdaad een apparaat actief dat ip adressen uitdeelt, ik kan me op het moment niet bedenken wat maar het moet mij lukken deze te vinden.

op het moment dat de gateway 192.168.0.1 is wat zie je dan bij https://192.168.0.1
Kan niet bereikt worden

Dankjewel voor jullie reacties ik ga er vanuit ik het vanaf hier zelf kan oplossen👍
Reputatie 7
Hi @JoerySlaats, mooi dat je er achter bent! Is het inmiddels gelukt om het apparaat te achterhalen? 🙂

Reageer