Beantwoord

Bekabelde Wifi Versterker op Draytek modem

  • 28 August 2018
  • 1 reactie
  • 882 Bekeken

Beste allen,

Ik heb een 750 mbit glasvezel verbinding met een Draytek Vigor 2132FVn modem. Bekabeld heb ik een goede verbinding. Via de WiFi verbinding valt dit tegen en haal ik snelheden tussen de 20/80 Mbit op mijn Samsung Galaxy S8. Ook merk ik dat ik via WiFi af en toe een aantal seconden geen internetverbinding heb. Dat vind ik vervelend als ik Clash Royale speel😜.

Om een snellere WiFi-verbinding te krijgen heb ik een Arcadyan KPN Wifi Versterker aangeschaft. Deze is niet heel geavanceerd maar zou theoretisch sneller moeten zijn dankzij het 5 GHz netwerk. Na een aantal pogingen is het gelukt om deze werkend te krijgen. Deze heb ik bekabeld aangesloten op de modem en heb voor het WiFi-netwerk een andere naam gebruikt dan de modem. Hiermee had ik uiteindelijk WiFi-snelheden tussen de 200 en 400 Mbit. Dit werkte goed tot ongeveer de volgende dag. De volgende dag kon ik geen verbinding meer maken het WiFi-netwerk en kreeg ik een verificatie fout. Ook heb ik geprobeerd om een statisch IP-adres toe te wijzen aan deze Wifi Versterker, maar dan had ik nog steeds hetzelfde, namelijk dat het maar voor 1 dag werkte.

Heeft iemand enig idee hoe ik het eea moet instellen om deze setup goed te laten werken?
icon

Beste antwoord door AlexanderdB 31 August 2018, 21:14

Bekijk origineel

1 reactie

Hey muhammed42,

Erg jammer dat je problemen ervaart met je wifi, ik ben zelf natuurlijk niet helemaal bekend met de repeater van KPN, maar als deze vergelijkbaar werkt als die welke wij leveren zou er eigenlijk niks mis moeten gaan. Het kan natuurlijk wel zijn dat in je modem of in je versterker een instelling niet helemaal goed staat. Wat ik je dan eigenlijk zou willen aanraden is om zowel je modem als versterker een factory reset te geven. Bij de modem kun je dat via een knopje dat erop zit.

Mocht het echt niet lukken en mocht je problemen met je wifi blijven ervaren kun je ook kijken naar de tips op deze pagina en uiteindelijk onze gratis wifi service waarbij je van ons een versterker krijgt als het niet op een andere manier op te lossen is. 😁

Groetjes,
Alexander

Reageer