Beantwoord

Bepaalde websites ontoegankelijk

  • 16 September 2020
  • 3 reacties
  • 343 Bekeken

 

Zijn er DNS server problemen? Ik kan geen melding vinden op de website maar sommige websites laden niet via de vaste lijn maar wel via mobiele 4G.

Voorbeeld: jbn.nl

Groet, Gijs

icon

Beste antwoord door Waqqas 16 September 2020, 17:52

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Meppel7943 

Voor mij werkt jbn.nl via T-Mobile thuis, ik gebruik dan wel een andere DNS server.

Werkte het eerder wel?

 

Hoi, kan ik niet bevestigen, ik kijk niet zo vaak op deze website. Andere websites doen het wel gewoon. Zoals deze. 

 

De melding is: ‘Het IP-adres van de server van jbn.nl kan niet worden gevonden.’

Raar dat hij via de 4G wel laadt.

 

Groet, Gijs

Reputatie 7
Badge +15

@Meppel7943 

Je kan kijken of het met een andere DNS server wel lukt. Ik gebruik cloudflare waarmee het geen probleem is. Server 1, 1.1.1.1 en server 2, 1.0.0.1

Huawei modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken. 

 

Zyxel modem

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en het wachtwoord.

Kies voor "netwerk" en dan "thuisnetwerk". Verander bij "DNS waarden" het vinkje van "DNS-Proxy" naar "Statisch". Vul vervolgens de alternatieve DNS-servers in en kies "toepassen". Reboot wanneer de instellingen zijn opgeslagen je modem zodat deze van kracht worden.

Reageer