Ik ben over het algemeen een tevreden klant van T-Mobile (vandaar zelfs met een jaar verlengd). Echter - ik loop de laatste tijd tegen een aantal knelpunten aan.
De Draytek heeft geen 5Ghz Wifi. Dat is jammer, maar bekend en (blijkbaar) geen reden om mensen met een 750 mbit te laten upgraden naar een nieuw modem dat wel de 5Ghz ondersteunt. Jammer, maar dat is blijkbaar de visie van T-mobile (het gat tussen de wifi en de bestelde bandbreedte is hierdoor helaas wel erg groot - dus ik begrijp het vanuit de geleverde dienst niet zo goed, natuurlijk wel vanuit kosten).
Helaas valt bij ons de internet-verbinding regelmatig weg (vooral 's ochtends zien we het vaak) - er is dan vaak nog wel een WiFi-verbinding, maar er kan geen contact met het internet komen. Ik moet de modem dan resetten. Vervelend dat het nodig is, maar er is in ieder geval een oplossing. Sinds kort hebben we een Xbox die die netwerk-uitval niet goed verteert en ik op mijn werk regelmatig door onze zoon wordt lastiggevallen dat "hij het weer niet doet". Helaas kunnen we het niet bedraad aansluiten, omdat we maar één kabel naar de woonkamer hebben en daar gaat IPTV overheen. Ik begrijp echter dat de nieuwe modems over dezelfde kabel IPTV en LAN kunnen sturen en dat ik daarmee de Xbox wel bedraad zou kunnen aansluiten als ik in de woonkamer een switch ervoor plaats. Heb ik dat goed begrepen en zo ja, valt er dan met T-mobile te praten over een nieuw modem in deze situatie?
Beste antwoord door Brian
Bekijk origineel