Beantwoord

Beperkende eigenschappen modem

  • 13 September 2019
  • 6 reacties
  • 549 Bekeken

Reputatie 3
  • is een Top Poster
  • 24 reacties
Hi,

Ik ben over het algemeen een tevreden klant van T-Mobile (vandaar zelfs met een jaar verlengd). Echter - ik loop de laatste tijd tegen een aantal knelpunten aan.

De Draytek heeft geen 5Ghz Wifi. Dat is jammer, maar bekend en (blijkbaar) geen reden om mensen met een 750 mbit te laten upgraden naar een nieuw modem dat wel de 5Ghz ondersteunt. Jammer, maar dat is blijkbaar de visie van T-mobile (het gat tussen de wifi en de bestelde bandbreedte is hierdoor helaas wel erg groot - dus ik begrijp het vanuit de geleverde dienst niet zo goed, natuurlijk wel vanuit kosten).

Helaas valt bij ons de internet-verbinding regelmatig weg (vooral 's ochtends zien we het vaak) - er is dan vaak nog wel een WiFi-verbinding, maar er kan geen contact met het internet komen. Ik moet de modem dan resetten. Vervelend dat het nodig is, maar er is in ieder geval een oplossing. Sinds kort hebben we een Xbox die die netwerk-uitval niet goed verteert en ik op mijn werk regelmatig door onze zoon wordt lastiggevallen dat "hij het weer niet doet". Helaas kunnen we het niet bedraad aansluiten, omdat we maar één kabel naar de woonkamer hebben en daar gaat IPTV overheen. Ik begrijp echter dat de nieuwe modems over dezelfde kabel IPTV en LAN kunnen sturen en dat ik daarmee de Xbox wel bedraad zou kunnen aansluiten als ik in de woonkamer een switch ervoor plaats. Heb ik dat goed begrepen en zo ja, valt er dan met T-mobile te praten over een nieuw modem in deze situatie?
icon

Beste antwoord door Brian 16 September 2019, 14:04

Bekijk origineel

6 reacties

Hi @HFS

Alleen om het gemis van 5Ghz zal T-Mobile je geen nieuw modem opsturen. Je noemt echter ook dat je verbinding regelmatig wegvalt en dat is misschien wel voldoende om in aanmerking te komen voor een nieuw (type) modem. Er zou dan een monteursbezoek gepland moeten worden.

De problemen met wegvallen herken ik. Een jaar of twee geleden ben ik overgegaan op een eigen modem, omdat ze toen nog geen ander type konden leveren. Bekijk dit topic voor meer informatie.

Je hebt dus uiteindelijk twee opties: wachten op een moderator en een monteursbezoek of je eigen apparatuur aanschaffen.
Reputatie 3
Dank je. Hoewel natuurlijk jammer en een beetje apart bij een 750 Mbit verbinding, begrijp en accepteer ik dat T-mobile daarvoor geen nieuw modem geeft.

Ook dat WiFi geen of nauwelijks onderdeel van ondersteuning is begrijp ik enigszins (zoveel factoren buiten de macht van T-mobile).

Bovenstaande in combinatie dat de router regelmatig moet worden herstart brengt me echter bij een nieuw probleem: een ligt een kabel naar de woonkamer en daar kan ik niets op aansluiten voor data, omdat er IPTV over gaat. Dit probleem zou wel degelijk kunnen worden opgelost met het nieuwe modem.

Ik begrijp alle bedenkingen en snap dat er niet zomaar nieuwe apparatuur wordt rondgestrooid. Het kost geld en - zeker als nu alles werkt - een verandering kan ook tot nieuwe problemen leiden.

Echter: als de beperkingen zich opstapelen wordt het op zijn minst logisch dat ik als klant informeer of T-mobile ergens kan helpen dat het wel werkt. Vooral omdat de kinderen het minder makkelijk kunnen oplossen/onderzoeken dan ik dat zelf kan. En je gunt toch niemand boze kinderen? 😉
@HFS De wifi service is juist wel een onderdeel van T-Mobile die goed werkt.

https://www.t-mobile.nl/thuis/internet/wifi-service

https://thuisservice.t-mobile.nl/thuis-assets/downloads/actievoorwaarden/actueel/thuis-actievoorwaarden--wifi-service.pdf

Loop dit eens door en misschien staat er een monteur voor je klaar.😉
Wel snel zijn, nog maar een paar dagen.
Reputatie 3
Hi Doornekamp33,

Dank voor je feedback. Die service van T-mobile ken ik (heb ik al eens gebruik van gemaakt) en is uitstekend. Dat is op zich ook een redelijk alternatief voor een 5G-modem, omdat die versterker die ze verstrekken wel 5G aan kan. Maar mijn probleem zit hem niet in het bereik of de downloadsnelheid. Die is op dit moment wel ok (en zeker boven de grens die T-mobile stelt).

Het probleem zit hem er in dat apparatuur weliswaar toegang krijgt tot wifi, maar dan geen toegang tot internet of tot het netwerk. Als mij dat met mijn telefoon overkomt dan herstart ik de telefoon en/of de modem (al naar gelang wat nodig is om het weer werkend te krijgen - soms heb ik het gevoel dat de modem een volle buffer heeft ofzo, en dat ik zijn geheugen moet resetten met een restart), maar met de X-box werkt dat niet zo goed, en de kinderen wil ik niet aan de modem laten zitten. Bedraad aansluiten van de X-box zou dat oplossen, maar dat kan nu niet omdat IPTV en LAN niet over één kabel kunnen.

Mijn probleem is dus vrij specifiek en zou ik prima kunnen oplossen, maar dat gaat net niet in de huidige setup. WiFi-bereik of snelheid is in principe niet het probleem hier.

Trouwens: wel gaaf dat er zo actief door niet-T-mobilers wordt gereageerd hier. Mag een bedrijf blij mee zijn, zo'n actieve community met loyale klanten!
@HFS ik heb je topic bij de moderators neergelegd. Ik hoop dat je morgenochtend reactie krijgt.
Reputatie 7
Hi @HFS, we zijn zeker erg blij met onze Community! 😀 Echt super dat @Doornekamp33 en @jibbewillem je al op weg hebben geholpen. Bij deze van harte welkom op de Community. De problemen die je beschrijft komen bekend voor. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie en ik hoor graag van je!

Reageer