Beantwoord

Bestaand VOIP abonnement werkt niet.

  • 30 January 2019
  • 2 reacties
  • 447 Bekeken

Hallo,
ik heb een bestaand VOIP abonnement en probeer dat al een tijdje aan de praat te krijgen. T-Mobile had mij niet verteld dat het geblokkeerd wordt:

"Voip werkt alleen als het telefoonnummer wordt toegevoegd op het internet van T-Mobile thuis. Dat is de enige manier om het telefoonnummer via ons internet te kunnen gebruiken. Dus wat U op dit moment wilt, is bij ons nog niet mogelijk in technische zin."

Weet iemand een manier om dit toch aan het werk te krijgen en heeft iemand daar ervaring mee? Een SIP poroxy?

Stef
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 January 2019, 08:39

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo @stefbon

het is niet zo dat voip word geblokkeerd.
TMobile bied ook voip aan en daarom werkt de standaard poort niet dit trekt het modem zelf naar zich toe. vraag je voip aanbieder naar een alternatieve poort dat zou moeten werken.
Reputatie 7
Badge +3
@stefbon

Ik nam telefoon af toen ik begon bij Vodafone thuis, nu dus T-Mobile Thuis, en had ook een eigen VoIP client. Had voordat ik overstapte ook al de vraag neergelegd bij hun of ik tegen problemen aan zou lopen, maar hun gaven geen garantie.

Ben overgestapt, maar heb toen bij mijn VoIP providers gevraagd of hun alternatieve poorten hebben voor het aanmelden van mijn client. Dat was zo bij beide VoIP instanties.

Dus wat ook hidden ook al aangeeft, even navragen of jouw provider ook alternatieve registratie poorten heeft buiten de standaard 5060 om.
Zelf heb ik mijn huisnummer bij CheapConnect, die heeft diverse alternatieve poorten waarvan ik 5070 gebruik.

Reageer