Beantwoord

Blocken jullie traffic?

  • 30 June 2018
  • 3 reacties
  • 567 Bekeken

Ik heb hier een download (vanuit bron x) die niet via jullie glas lukt. Ik heb er simultaan Ziggo naast liggen en daarover komt de torrent wel binnen. Waarom niet via jullie? Dat 750MB glas is leuk maar als het beperkt word lever ik dit graag weer in.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 30 June 2018, 08:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Hallo Core2016,

In Nederland is het eigenlijk niet toegestaan te blokkeren zonder dat hier een rechter uitspraak over heeft gedaan (the Pirate Bay). Omdat internet bestaat uit een groot web van verbindingen kan het natuurlijk wel zo zijn dat bepaalde routes niet werken. ook kan de host of netwerk hebben besloten om bepaalde ip's te blokkeren.

om dit te controleren kun je dit controleren door te pingen of een traceroute uit te voeren. (soms word ping geblokkeerd) je kan de trace hier plaatsen zodat we even verder kunnen kijken.
Reputatie 6
@core2016 Via een VPN over het T-Mobile Thuis internet kijken wat er gebeurd is een andere mogelijkheid. ping en traceroute hoort te werken, maar ik heb vaak genoeg gezien dat 1 van beide niet werkt, terwijl er wel gebruikersdata te transferen is, d.w.z. een TCP link onderhouden kan worden. Voor hoger niveau protocollen die over UDP gaan kan het anders liggen. Maar hoe dan ook, dit euvel komt toch bij tijd en wijle voor op de T-Mobile NL netwerken. Vrijwel altijd kunnen klanten dan wel via een andere ISP data uitwisselen.
Het blijft elektronica indeed.

Via een andere verbinding een VPN naar jullie verbinding -> Ook geen connectie mogelijk. Hij stopt halverwege de trace. Verder geen beperkingen. Wellicht dat de tegenpartij mij (wat me sterk lijkt) of jullie range (wat wellicht erger is) op een blocklist heeft staan? Kan niet direct een andere reden verzinnen.

Dank voor snel en concreet antwoord. Top Tmobile Thuis!
// Opgelost wat mij betreft.

Reageer