Beantwoord

Bridge mode en eigen modem

  • 22 April 2019
  • 6 reacties
  • 10391 Bekeken

Ik overweeg een internet abonnement via glasvezel. Ik heb nu Ziggo waarbij ik hun modem in Bridge mode heb staan met daarachter een TP-link Archer C7. Daar hangt van alles bedraad en onbestaand aan: extender, TV, NAS, thermostaat, ipcamera etc.
Vraag: kan de TMobile glasvezel modem in Bridge mode in combinatie met mijn Archer C7?
Zo nee, wat is de kwaliteit van het T-Mobile modem zelf als ik die gewoon als router ga gebruiken?
icon

Beste antwoord door Pieter_B 25 April 2019, 11:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 4
Modem kan bij t-mobile niet in bridgemode.
Maar met behulp van de mediaconverter kan je wel direct je eigen router gebruiken.
Mits je geen telefoon hebt.
Internet en tv regel je met behulp van vlan.
Reputatie 7
Badge +4
als je het modem in bridge mode zou zetten verliest deze alle functies. je kan dus prima zonder het modem. lees ook dit topic even.
Ik wil ook telefoon erbij. Dat betekent dus dat ik geen andere keuze heb dan het modem van T-Mobile brengen gebruiken. Ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit van die standaard meegeleverde modems. Kan iemand daar iets over zeggen?
Reputatie 7
Badge +3
@TPFKAS

Wat je kan doen is, maar dan hebben krijg je NAT over NAT, je eigen modem achter dat van TM hangen.
Heb hier jaren zo mee gewerkt via de oude Draytek, ook met telefoon in het verleden.

VoIP telefoon heb ik tegenwoordig buitenhuis geregeld via Cheapconnect, maar dat is aan jou de keuze, want dan moet je wel een soort van VoIP client in kunnen stellen via je router of een los kastje.
Als je dat doet, dan kun je veel info halen uit het topic wat Hidden al aangeeft, want dan kun je instellingen doen om internet en IPTV te krijgen met je eigen router.
@Pieter_B

Dank voor je reactie. Klinkt allemaal erg ingewikkeld. Ben redelijk thuis in het configureren van mijn eigen router maar dit gaat me boven mijn pet.
Ik las ergens anders op dit forum dat je de wifi op het T-Mobile modem wel kunt uitzetten en dan je eigen router erachter kunt hangen alleen voor wifi. Klopt dat?
Reputatie 7
Badge +3
Heb deze opstelling jaren zo gehad, met de Draytek als een soort van mediaconverter.
De Wifi stond uit vanaf dag 1 op de Draytek, maar mijn eigen ASUS RT-AC68U werd de router voor mijn netwerkzaken.

Dat werk dus prima, alleen moet je wel zorgen dat ze niet default in hetzelfde subnet zitten.
Default komen veel routers met een LAN ip van 192.168.1.1 en wil je dan 2 routers achter elkaar hebben hangen, moet je ze naar verschillende subnetten brengen.

Mijn Draytek zat altijd op 192.168.1.1 en mijn ASUS op 192.168.2.1.
De aansluiting was toen Fiber -) WAN Draytek -) LAN 1 -) WAN ASUS en dat zou probleemloos moeten werken.
Hou er wel rekening mee dat als je nu bijv. portforwarding wilt doen, je op beide routers iets moet doen, dit komt door de NAT over NAT.
En ik lees ook dat je IPCams hebt draaien, dus daar heb je wat werk aan om die vanaf buiten nu bereikbaar te maken.

Reageer