Beantwoord

Bridge mode inschakelen

  • 15 February 2017
  • 15 reacties
  • 11754 Bekeken

Reputatie 1
Vodafone had de bridge mode optie uitgeschakeld op mijn Draytek Vigor. Nu dat T-Mobile de solution overgenomen heeft ga ik er vanuit dat bridge mode eindelijk mogelijk gaat worden. Kan iemand dat bevestigen?

Moderator edit: Bridge mode is dus niet beschikbaar. Maar een externe router aansluiten zou wel moeten kunnen. In dit topic wordt portforwarding besproken..
icon

Beste antwoord door Arjan_TMT 15 February 2017, 12:18

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 1
Bij de Bridge modus maakt je nog steeds Gebruik van de Draytek modem.
De Draytek heeft daar een hele mooie optie voor die heet Active True IP.
Hoewel in het verleden wel is gebleken dat deze snelheids beperkingen kent.
Hoi e.venhuizen + Sander,
Hopelijk lukt het mij om een dekkend wifi netwerk in mijn huis te maken met de Ubiquiti AmpliFi HD WiFi Mesh Router. Dit is niet het geval met de standaard geleverde Draytek Vigor. En hopelijk is er geen portforwarding nodig, want dat gaat mij boven de pet. Bedankt voor jullie reactie!!

🙂
Reputatie 3
Hallo e.venhuizen, de levering van de diensten van T-Mobile Thuis is alleen gegarandeerd via het Draytek modem. Daarom zal bridge mode optie uitgeschakeld blijven. Sorry.
Reputatie 1
Jammer dat er geen reactie van T-Mobile komt die enige duidelijkheid verschaft.
Reputatie 2
Voorlopig staat bridge mode nog niet op de planning. T-Mobile Thuis is nu een feit en er zullen zeker in de toekomst zeker verbeteringen volgen. Mocht er ooit een update komen dan laten we dit uiteraard weten;)
Reputatie 1
Voorlopig staat bridge mode nog niet op de planning. Mocht er ooit een update komen dan laten we dit uiteraard weten;)

Geen static routes, geen active true ip, voorlopig staat een contract verlenging nog niet op de planning. Mocht er ooit een update komen dan laat ik het uiteraard weten. Voor nu is het uitzitten geblazen tot september.
Hallo, ook ik heb een Draytek glasvezel modem/router van T-mobile Thuis, en nu wil ik het router-gedeelte via de Ubiquiti AmpliFi HD WiFi Mesh Router laten lopen en zo een eigen wifi-thuisnetwerk maken. WLAN van de Draytek kan uit worden gezet, maar welke instellingen moet ik wel/niet nog meer veranderen in de Draytek? Was reeds hier in de instellingen: Wireless LAN >> WDS Settings >> Mode: Bridge. Moet ik dan het mac-adres invullen van de router? Wie kan mij helpen?
Reputatie 1
en nu wil ik het router-gedeelte via de Ubiquiti AmpliFi HD WiFi Mesh Router laten lopen en zo een eigen wifi-thuisnetwerk maken. WLAN van de Draytek kan uit worden gezet, maar welke instellingen moet ik wel/niet nog meer veranderen in de Draytek? ?

Als het alleen om eigen WiFi gaat dan dit uitzetten op de Draytek en aanzetten op je Ubiquiti. De Ubiquiti aansluiten op poort 1 van de Draytek en klaar.
Reputatie 7
Hey willingeprins! Leuk dat je het forum hebt gevonden. Welkom!

Bridge mode is dus niet beschikbaar, zie boven. Maar een externe router aansluiten zou wel moeten kunnen. In dit topic wordt portforwarding besproken. Wellicht is, zoals e.venhuizen aangeeft, portforwarding helemaal niet nodig en wordt het al direct gekoppeld. Kun je hiermee verder? 😃
Reputatie 1
Zal mooi zijn als deze in de toekomst word opengezet.
Even als de vrijheid om een eigen modem te gebruiken.
Hallo e.venhuizen, de levering van de diensten van T-Mobile Thuis is alleen gegarandeerd via het Draytek modem. Daarom zal bridge mode optie uitgeschakeld blijven. Sorry.

Dan kan de bridgemodus alsnog wel ingeschakeld worden, maar met de voorwaarde dat je dan verder geen ondersteuning krijgt. Zo werkt het bij sommige andere providers ook.
Voor mij, en met mij vele anderen, is het modem in bridgemodus kunnen zetten bij een provider een absoluut breekpunt, om het maar even in verkiezingstermen te zeggen.
Reputatie 1
Ik zat al in mijn handen te wrijven toen ik zag dat T-Mobile de zaak overnam. Eindelijk zou ik mijn contract kunnen termineren en dan naar elke andere willekeurige glasvezel partij kunnen die wel bridge mode aanbied. Helaas kan het contract niet beeindigd worden, maar wellicht zal de Active True IP optie enabled worden en hoeft dat niet.
Reputatie 3
Jammer, ik had verwacht dat T-mobile wel de technische know-how had.. schijnbaar niet dus...

Ik heb alleen internet via glas en ga niet van andere producten gebruik maken dus die leveringen van andere diensten kunnen me gestolen worden.

In ieder geval een "goede" kennis making van T-mobile ......

Tevens is de uitleg van Arjan_TMT niet juist.

T-Mobile thuis bied diensten aan via het glasvezel netwerk met VLAN's
Als het modem in Bridge mode gezet wordt zullen de VLAN's niet werken.
(Wat dus voor internet only klanten geen probleem is)
@Bart_Smith

Ook met VLANs is er geen enkele sprake van een probleem. Mijn router switch kunnen dit prima afhandelen. Een van de redenen waarom ik direct mijn eigen router aan het internet wil hebben is omdat ik daarop gebruik maak van VLANs om mijn verschillende interne netwerken te scheiden. Ook aan de WAN zijde VLANs afhandelen is geen enkel probleem.
Reputatie 1
Jammer, ik had verwacht dat T-mobile wel de technische know-how had.. schijnbaar niet dus...

Ik heb alleen internet via glas en ga niet van andere producten gebruik maken dus die leveringen van andere diensten kunnen me gestolen worden.


Bij internet only of internet en tv kunt u gewoon uw eigen router gebruiken.
Deze dient dan wel vlan tagging te ondersteunen.
Ook heeft u een mediaconverter nodig of een router met sfp poort..

Reageer