Beantwoord

Bridge modus HG659

  • 11 December 2018
  • 4 reacties
  • 2991 Bekeken

Beste Tmobile,

Bijna een jaar heb ik gebruik gemaakt van t-mobile thuis, met gebruik van het tmobile HG659 modem. Helaas leverde dit modem/router in mijn netwerk niet de resultaten op die ik verwacht. Vandaar dat ik mijn netwerk opnieuw opgebouwd heb met apparatuur van ubiquity.

Dit levert mij echter problemen op met het open zetten van poorten. Ik wil jullie daarom graag vragen om mijn modem in bridge modus te zetten. Ik maak geen gebruik van telefoon of tv.

Graag wil ik jullie erop wijzen dat volgens het besluit eindapparaten (28 december 2016) de mogelijkheid geboden dient te worden om de router functionaliteiten van een standaard modem uit te schakelen. Dit omdat een router ook als eindapparaat geld. Zie hiervoor ook de brief van het ACM die rdenouden op 13 juni 2017 in het volgende topic geplaatst heeft:
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/gebruik-eigen-modem-t-mobile-thuis-vdsl-276070

Met vriendelijke groet,
Denny Beulen
icon

Beste antwoord door Senna001 11 December 2018, 18:29

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 1
Ik had dezelfde wens om dat Huawei gedrocht in bridge modus te krijgen, maar na veel lezen hier op het forum, heb en had ik ik niet het idee dat T-Mobile dit gaat doen en daarom maar een Draytek Vigor 1300 Annex A ADSL VDSL Modem via Marktplaats aangeschaft. Werkt perfect.
Reputatie 7
helaas is het niet mogelijk het modem van T Mobile in bridge modus te plaatsen. wel is het mogelijk je eigen modum te plaatsen mits deze aan de technische voorwaarde voldoen.
Ik had dezelfde wens om dat Huawei gedrocht in bridge modus te krijgen, maar na veel lezen hier op het forum, heb en had ik ik niet het idee dat T-Mobile dit gaat doen en daarom maar een Draytek Vigor 1300 Annex A ADSL VDSL Modem via Marktplaats aangeschaft. Werkt perfect.

Jammer dat Tmobile zich niet aan de geldende wetten houdt, en er ook geen reactie komt van Tmobile zelf. Had inderdaad ook al meerdere topics gezien hier op het forum over dit onderwerp.

Ik zag in een ander topic dat jij ook eerst geprobeerd hebt om het werkend te krijgen met DMZ? Is dit uiteindelijk toch niet helemaal gelukt of waarom heb je besloten toch voor een eigen modem te gaan?

Waar moet ik op letten als ik een modem bestel? Ik zie dat jij een VDSL2 modem hebt, zijn er verder nog dingen die ondersteund moeten worden?

Ik heb het hoogste abbonnement (100mbit down/10mbit up).
Reputatie 1
@Denny Beulen

mijn eigen router met DMZ had ik werkend, maar Huawei gedrocht ondersteund geen NAT loopback en dat vond ik toch wel een gemis qua gemak, ook snelheidsverlies, en het niet kunnen gebruiken van gastnetwerk. Heb toen informatie ingewonnen en werd geadviseerd om de Draytek Vigor 1300 Annex A ADSL/VDSL te kopen en deze i.p.v. Huawei gedrocht te gebruiken.

De Draytek is zowel voor ADSL als voor VDSL te gebruiken. Instellen was een fluitje van een cent met dank aan @Hidden.nld

Je hoeft alleen maar de juiste VDSL instellingen te selecteren/invullen en in bridge modus te zetten en het draait.

Ik heb overigens ook het 100/10 abbo over koper. Ik neem geen telefoon of tv af bij T-Mobile.

Ik ben blij dat ik dit gedaan heb, lekker mijn eigen Synology router.

onderstaand voor het gemak nogmaals de instellingen

Beste antwoord door Hidden.nld
T-mobile biedt zijn DSL-signaal als IPoE aan, met VLAN-tag 300 voor internet en VLAN-tag 640 voor TV

stap 1: VDSL2-only en tag value 300 als 'customer VLAN insertion tag' bij de generieke DSL instellingen.
stap 2: PPPoE uitzetten (disable)
stap 3: MpoA aanzetten (enable), met keuze 'obtain network address automatically"
stap 4: bridge modus selecteren


https://www.draytek.com/en/faq/faq-connectivity/connectivity.wan/how-to-use-pppoe-pass-through-and-bridge-mode-on-vigor130/

Reageer