Beantwoord

Bridge of DMZ hoe?

  • 29 August 2020
  • 6 reacties
  • 1102 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Goedendag,

Sinds een dag een Zyxel modem van TMT en een eigen Draytek Vigor 2927
Aangezien ik op zoek was naar 2 ISP’s ivm backup heb ik dus een Ziggo ABB zakelijk en gebruik TMT als backup en natuurlijk anders om.
Waarom keuze TMT omdat men mij gezegd heeft dat met de Zyxel ook mogelijk is om in Bridge te zetten of in andere benaming DMZ.

Nou zit nu bijna 12 uur te zoeken en te googlen maar het werkt niet.
Laat ik het Zyxel modem gewoon staan zoals het is dan ziet de Draytek hem wel maar werken er mee niet te doen, krijg zelf geen website te zien als ik via routing op TMT werk.

Moet zeggen werk ik derect is het een fijne stabiele verbinding dat is het probleem niet.
Nu kreeg ik van een medewerker wel te horen van meneer dat wordt dan een andere router waar direct aansluiting zit voor vDSL, sja heb nu net de Draytek Vigor 2927, ha dik dit geweten ha dik dit zeker verricht echter waarom is TMT zo moeilijk met Bridge mode, bij Ziggo in 1 minuut geregeld en werkende op de Draytek.

Is dit inderdaad niet aan het lopen t ekrijgen dan zal ik binnen de twee weken zeker alles stop zetten.

Heb vel gegoogled en veel getest maar krijg niet echt duidelijkheid, is er een iemand van TMT thuis die mij op d ejuiste weg kan helpen en al shet niet mogelijk is dit ook eerlijk zegt, dan kan ik tenminste nog alles op tijd stop zetten.

Vriendelijke (nog)

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 August 2020, 12:23

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PD4MM 

De Zyxel modem kan inderdaad niet in bridge modus maar via DMZ kan al het dataverkeer wel via je Draytek lopen, je zet dan alle poorten open naar de Draytek.

Sluit LAN1 van de Zyxel aan op de WAN van je Draytek.

Als beide routers ip 192.168.1.1 hebben wijzig die van de Draytek dan naar 192.168.0.1, als je dit niet doet zal het niet werken. Je zou deze ergens bij LAN configuratie kunnen wijzigen.

Log in via 192.168.1.1 op je Zyxel en ga in het menu naar netwerkinstellingen, thuisnetwerk, statische DHCP, regel toevoegen en kies bij apparaat informatie de toegewezen ip aan je Draytek, de rest wordt automatisch ingevuld en klik op toepassen.

Nu is die ip gereserveerd voor je Draytek.

Ga nu naar menu, netwerkinstellingen, NAT, DMZ, regel toevoegen en gebruik hier ook het toegewezen ip aan je Draytek en klik op toepassen.

 

Hallo Waqqas,

Bedankt voor je reactie en zo fijn als je het beschrijft nog niet gezien en heb dit uitgevoerd en Draytek krijgt informatie en zou het werken, echter zet ik in Draytek dat mijn laptop via T-Mobile moet werken op WAN2 en dus niet WAN1 dan krijg ik geen beeld zo maar gzegd, geen connectie, zet ik de Draytek weer op WAN1 kan ik gewoon surfen op d elaptop, zet ik hem weer op WAN2 TMT dan krijg ik geen connecties.

Sorry als ik tot last ben maar zo vreemd.

Op de Zyxel hoeft daar dan de firewall en zo niet uit?

Alvast bedankt voor je info toppie.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @PD4MM 

Sorry alvast als ik het niet goed heb begrepen maar het was een beetje onduidelijk voor mij.

Ik begrijp dat T-Mobile via WAN2 is en Ziggo via WAN1 en WAN2 werkt niet? Meestal zit er een functie in zulke routers met 2 WAN poorten (DUAL WAN) of zoiets, is deze actief in de Draytek?

Firewall heeft hier weinig mee te maken denk ik.

Bovenstaande stappen zijn gelukt? Ik vond deze pagina ook nog:

https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5734

Hallo Waqqas,

Sorry hahaha ben blij dat er een mee leest en probeert op te lossen ;-)
Maar ga het effe erbij neer leggen, het blijft iets vreemds, ik denk wel dat DMZ werkt, heb het namelijk zo gedaan als je beschrijft, eerst in Zyxel het MAc adres van de Draytek vast gezet en dat IP ook in DMZ geplaatst, Draytek ziet hem ook wel en dnek ik dat het werkt, weet niet hoe ik dat kan testen.

Maar vreemde is dat als ik op WAN2 wil gaan surfen zo maar gezegd dat dit niet werkt, zet ik het op WAN1 dan werkt het wel.

Ben zelf ook best wel een nurd hoor daar kom ik eerlijk voor uit, terwijl als ik Netflix ga kijken wat op TV IP op WAN2 staat, dan loopt dat wel, nu na uren testen en zoeken ben ik effe gaar zeg.

Het is jammer dat het Zyxel modem niet gewoon in Bridgemodus is te zetten, dna had men dit probleem al kunnen weg schuiven.

Maar ben ook eerlijk, het staat groen in de Draytek dus neem ik aan dat dit wel werkt en dat er nog iets fout staat in de Draytek, maar ja wat hahahaha.

Maar hartsikke bedankt voor de moeite die je voor mij neemt, wordt vervolgd maar nu effe afschakelen.

Zou snel als ik het gevonden heb zal ik het zeker melden.

Bedankt.

Marcel.

Reputatie 7
Badge +3

@PD4MM 

Kun je Zyxel user interface wel bereiken via de Draytek?

Dus kun je vanuit de Draytek via 192.168.1.1 terecht komen op de Zyxel, of kom je uit op de Draytek?

Reputatie 7
Badge +15

@PD4MM

Ik ben ook helemaal niet zo slim hoor haha. Gewoon een beetje goed kijken, zoeken en lezen is genoeg 😄

Reageer