Beantwoord

Bridge tap [Opgelost]

  • 5 June 2020
  • 9 reacties
  • 326 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 11 reacties

Hi,

Wij zijn onlangs overgestapt op TMobile en ervaren sindsdien, dagelijks, alleen maar ellende. Het internet valt dan ook heel vaak weg of de snelheid dropt random naar 2mb/s waardoor het modem opnieuw moet worden opgestart.

 

Na diverse contactpunten zou het komen door een bridgetap. Deze heb ik dan ook verwijderd. Echter, het probleem blijft zich voordoen. Ook zouden wij 38mb/s moeten halen. Op een lucky day zitten wij aan de 22mb/s, terwijl de upload 25mb/s is.

 

Op dit moment ervaren wij sinds 1600u vanmiddag (het is nu 2115u) een nieuw probleem: internet die letterlijk om de 30 seconden tot een minuut wegvalt. En je raadt het al: er is geen storing bekend… Oh en de tig modem resets en restarts helpen ook niet.

 

Bij deze dan ook de vraag: wie heeft er ervaring tot het ontbinden van het contract wanneer de diensten niet geleverd kunnen worden zoals beloofd?

 

// EDIT

In dit verhaal maak ik gebruik van een BEKABELDE verbinding, ik praat dus niet over WIFI.

 

// EDIT (21:55u)

Het internet lijkt het op dit moment weer te doen :-)

 

// EDIT (22:07u)

Het internet ligt er weer ‘s uit. Waardeloos

icon

Beste antwoord door HOEDI 6 June 2020, 10:58

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

laten we gewoon eens bij het begin beginnen.

Welke provider had je hier voor ?

Zou je eens een foto kunnen maken van hoe je het heb aangesloten ? als je een bridgetap had dan lijkt het dat je het modem niet heb aangesloten op het isra (max 2m)

 

laten we gewoon eens bij het begin beginnen.

Welke provider had je hier voor ?

Zou je eens een foto kunnen maken van hoe je het heb aangesloten ? als je een bridgetap had dan lijkt het dat je het modem niet heb aangesloten op het isra (max 2m)

 


Voorheen had ik Ziggo. 
 

Ik heb de bridgetap getackeld, het modem zit nu rechtstreeks aangesloten op het ISRA punt. Op dit moment werkt het internet weer, dus vermoedelijk ging het om een daadwerkelijke storing, ookal was er niets bekend.


 

Het is de volgende dag, 09:52u en het internet ligt er voor de verandering weer eens uit.

 

// EDIT

Het modem/internet herhaalt gisteren opnieuw. Er is maximaal 10 seconden verbinding waarbij het wereldbolletje groen knippert. Vervolgens stopt het met knipperen en blijft uit, even later wordt ‘ie rood, daarna gaat ‘ie weer 10 seconden groen knipperen. Dit herhaalt zich door en door.

 

Ik heb een foto van het aansluitpunt bijgevoegd welke ik heb gemonteerd. Tevens ook het process van het modem zoals beschreven.

Reputatie 7
Badge +4

Dat lijkt niet op een isra. heb je ook een van deze aansluitingen ?

 

Dat lijkt niet op een isra. heb je ook een van deze aansluitingen ?

 

Jawel, maar die heb er ik tussenuit gehaald, ivm vertakking die de honden hadden gesloopt. Zodoende heb ik de bijgeleverde aansluiting direct op de binnenkomende kabel gemonteerd. Het heeft ook gewoon 2 dagen zonder problemen gewerkt, de problemen doen zich voor sinds gisterenmiddag.

 

Good to know: wij wonen in een appartementencomplex. 

Oke even een bizarre update, hoop niet dat ik het hiermee jinx, maarrrr:

 

ik ben de volledige bekabeling nagelopen in huis en kwam nog een vertakking tegen. Deze was met kroonsteentjes erg slecht in elkaar geknutseld. Ik heb ook deze verwijderd en daarop de aansluiting gemaakt om het te testen.

 

Results:

  • bij vorige aansluiting haalde ik met een speedtest 22 mb/s, welke vaak dropte naar  2mb/s.
  • bij de speedtest op de nieuwe aansluiting haal ik 70mb/s(!!!!). 

 

of het internetprobleem hiermee is opgelost, weet ik niet. Dat valt te bezien. Maar er is een intense verbetering in snelheid. Overigens wel bizar. Wij hebben dan ook 100mb/s pakket, maar zouden maar 38mb/s moeten kunnen ontvangen volgens TMobile en snelheidcheck?

 

// EDIT

Op dit moment hebben wij ook een stabiele Wifi verbinding in kamers waar wij helemaal geen wifi ontvingen. Kortom, de switch naar het nieuwe aansluitpunt is sowieso een bizarre verbetering kwa snelheid/bereik in general. Ik krijg dan ook het vermoeden dat het probleem helemaal niet bij TMobile lag, maar aan de woning en bekabeling van vermoedelijk de vorige bewoners. Als dat zo is en de verbinding is stabiel, komt er zeer zeker een oprechte verontschuldiging! 😉

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @HOEDI, het lijkt erop dat je het euvel zelf verholpen hebt, held!

Jouw snelheid ligt volgens onze postcodecheck inderdaad begrensd op 39 Mbit/s download en 25 Mbit/s upload. Ik vermoed dat de vertakking in jouw ISRA-punt ervoor gezorgd heeft dat initieel jouw verbinding nog niet toereikend was voor een maximale snelheid van 78 Mbit/s. Die maximaal haalbare snelheid lees ik nu namelijk af in de lijnanalyse. Dit betreft vanzelfsprekend een bekabelde snelheid. Je hebt met de switch naar het nieuwe aansluitpunt je eigen netwerk aanzienlijk verbeterd, ik neem mijn spreekwoordelijke pet hiervoor af. Echt oprecht: netjes gedaan! 

Bridge taps zijn supertricky en vaak lastig te beoordelen, maar gelukkig hebben we experts genoeg hier op de Community. Ik denk dat ik jou zeker op dat lijstje ga zetten, althans dat weet ik wel zeker! 😁👍👍

Hartstikke bedankt @Jason :-)

 

Vooralsnog is de verbinding stabiel en heerlijk snel, ik zal dan ook bij deze mijn oprechte excuses aanbieden voor de onterechte negatieve uitingen. Dit was duidelijk een probleem in de woning en lag los van TMobile.

 

Bij deze een digitaal bosje bloemen en stukje chocolade: 💐🍫

Reputatie 7
Badge +16

Excuses meer dan aanvaard! 😉 Dat is ontzettend lief van je, maar echt niet nodig! Je was terecht gepikeerd met betrekking tot de verbinding en wat dan als eerste boosdoener naar voren komt is de provider. Dat is volkomen logisch en kunnen we heel goed begrijpen. 

Mochten we je ergens mee kunnen helpen in de toekomst, laat het weten. De Community is er altijd voor je!

 

Reageer