Bridgen op DSL

  • 8 April 2020
  • 2 reacties
  • 136 Bekeken

Ik Heb momenteel een van Zyxel VMG8825-T50, Vanwegen een slechte ISRA punt en de firmware problemen met de Wifi heb ik mijn eigen router gehaald, nu is de vraag. Hoe kan ik Nat op Nat verkomen? of wat zou de beste manier zijn om mijn netwerk op te zetten.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @inpothet 

Wat bedoel je precies met een slechte ISRA punt? Bridge mode is helaas niet beschikbaar op de Zyxel.

Indien je vast bellen hebt dan verloopt dit gewoon via de Zyxel en niet via je eigen router.

Wat je zou kunnen doen is je router in acces point (AP) mode plaatsen zodat je eigen router al het internet verkeer regelt.

Als je geen vast bellen hebt dan kan je er ook voor kiezen om je zyxel te vervangen door je eigen router met VLAN ondersteuning. VLAN 300 wordt voor internet gebruikt en VLAN 640 voor IPTV.

Hallo @Waqqas, Ik zit helaas nog op VDSL vandaar de ISRA punt, en hij is helaas corroded, moet wachten op de lieve mannen van KPN om mijn ISRA punt te vervangen en mogelijk een stuk kabel buiten.

Als ik de DSL in mijn router kon doen deed ik het dus denk dat ik hem maar in DMZ ga zetten.

Reageer