Beantwoord

Cannot access WIFI settings


Hi,

I cannot access 192.168.1.1 Any advice on hot to make my wifi better if I cannot access it?

Best regards,

Georgios
icon

Beste antwoord door Sander 13 september 2017, 09:04

Hi gserefias,

I found some information about the logon process in our wifi topic. I copied it (in Dutch) here:

Draytek
*Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook, maar aangezien de wifi niet heel stabiel is, anders was je hier niet , kan het zijn dat de verbinding wegvalt, voordat je het kan wijzigen.
*Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

Huawei
*Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
*Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

If somehow it doesn't work, perform a factory reset first and then try again!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Badge +7
What error do you get?
I cannot access it. It does not load
Reputatie 5
Badge +4
Hi gserefias,

I found some information about the logon process in our wifi topic. I copied it (in Dutch) here:

Draytek
*Open je internetbrowser en ga naar http://192.168.1.1. terwijl je verbonden bent via een internetkabel met de router (wifi kan ook, maar aangezien de wifi niet heel stabiel is, anders was je hier niet , kan het zijn dat de verbinding wegvalt, voordat je het kan wijzigen.
*Vul bij de gebruikersnaam en wachtwoord "user" in.

Huawei
*Vul in de adresbalk van je browser het volgende in: http://192.168.1.1 en druk op enter.
*Gebruikersnaam en wachtwoord staan op de sticker aan de achterkant van het modem. Voer deze in en druk op enter. Je bent nu in het hoofdscherm aanbeland.

If somehow it doesn't work, perform a factory reset first and then try again!
Hi Sander, thanks for your effort. I have followed the instructions. The webpage won't open. I think I will call customer service.
Reputatie 4
Badge +2
Hi Serefias, I see you contacted our customer service by phone, did you manage to log in to the modem? You can acces the modem when it's connected to your computer/laptop by a network cable. If you have any more questions I'll be happy to answer them for you!

Reageer