Beantwoord

Chromecast kan geen contact maken met mijn WiFi

  • 31 August 2019
  • 11 reacties
  • 3265 Bekeken

Sinds gisteren heb ik glasvezelinternet via de Zyxel router VMG8825-T50. Helaas lukt het me niet om de Google Chromecast te laten verbinden met m'n WiFi.

Het volgende heb ik al geprobeerd n.a.v. de helpfunctie van Google:
1. Router een paar minuten uitgezet
2. Chromecast uit en aangezet
3. Wifi op telefoon uit en aan gezet
4. 5GHz band i.p.v. 2.4 GHz
5. AP-isolatie router stond al uit
6. UpnP router stond ook al uit

Het gekke is dat ik de Zyxel router ook niet in de lijst van Google zie staan: https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=nl

Wie heeft de gouden tip waardoor ik heerlijk kan streamen van mijn telefoon naar m'n tv? 😍
icon

Beste antwoord door Forzaaa 3 September 2019, 14:09

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Hallo @Forzaaa

probeer eens om de 5ghz uit te schakelen op de zyxel en dan de chomecast te verbinden.
Dank voor je tip, helaas biedt dat ook geen soelaas 😞
Reputatie 7
wat ik altijd probeer:

Factory reset van de router
2,4 en 5 ghz niet de zelfde naam geven
wifi uitschakelen met de knop achterop voor 1 minuut.
kanalen vastzetten op 1 en 36
Dank je wel voor je meedenken. Ik heb alle stappen kunnen uitvoeren, behalve kanaal 36 geeft ie niet weer. M'n 2.4 staat nu op kanaal 1.

Helaas nog geen verbinding met de Chromecast 😞
Kan iemand anders, wellicht van T-Mobile zelf, mij helpen? De US Open wordt steeds spannender en nadert z'n apotheose. Zou fijn zijn dat te kunnen bewonderen op groot scherm.
Reputatie 7
Badge +3
@Forzaaa

Heb je ook al eens geprobeerd om de Chromecast terug te zetten met een factory reset?
@Forzaaa

Heb je ook al eens geprobeerd om de Chromecast terug te zetten met een factory reset?


Yes, gelukt! Ik ben blij! Dank je wel!

Ik heb hetzelfde probleem. Alle aangegeven oplossingen heb ik geprobeerd, maar het heeft niet geholpen 😞

Factory reset van de router hielp uiteindelijk bij mij

Sinds vandaag overgestapt naar Odido. Wifi doet het goed, alle apparaten kunnen verbinden… Behalve de chromecast. Alle voorgaande tips meerdere keren geprobeerd, tot frustratie toe. Toch maar contact gezocht met de klantenservice van Odido.

 

De medewerker gaf aan dat oudere apparaten vaak niet functioneren met de beveiligde WPA3 verbinding. Dit heeft hij handmatig terug gezet naar het oude WPA2 en nu functioneert het wel!

 

Wilde dit even delen, voor het geval er nog iemand verwoed van alles zit uit te proberen zonder resultaat ;)

Reputatie 7
Badge +5

Bedankt voor de tip @Joystick, super dat je dit hier deelt!

Reageer