Beantwoord

Combinatie Modem-Powerline-Mediaspeler werkt niet meer

  • 12 August 2019
  • 2 reacties
  • 277 Bekeken

Goedenavond,

Ik heb sinds enige weken internet van T-mobile, met het Zyxel T50-modem. HIervoor had ik internet van Online.nl, met een ouder Zyxel modem.
Ik heb een Powerline internet repeater op mijn zolder, dus het internetsignaal gaat via het stopcontact naar zolder en daar heb ik dan een Wifi-repeater in het stopcontact zitten.
Één van de apparaten die ik op het Wifinetwerk van de versterker op zolder gebruik is een Audiocast M5 mediaspeler voor Spotify, internetradio etc. Dit werkte toe ik nog bij Online.nl zat allemaal vlekkeloos.
Sinds ik het nieuwe modem van T-mobile heb gebeurt er echter het volgende: zodra de mediaspeler verbinding maakt met het Wifi-netwerk van de versterker, gaat het mis en verliest dit Wifinetwerk zijn internetverbinding. Ook andere apparaten die met de versterker verbonden zijn verliezen dan dus hun internetverbinding.

Dit gebeurt alleen in dit specifieke geval. Ik heb twee Audiocast M5 apparaten en het gebeurt bij allebei. Alle andere apparaten kan ik wel op het netwerk van de versterker gebruiken. In het verleden werkten de Audiocast M5's ook goed op de versterker, en het enige dat er in mijn netwerk veranderd is is het modem, dus ik denk dat daar de oorzaak ligt.

Ik heb al geprobeerd of ik een instelling kon vinden waarmee het probleem te verhelpen was, maar tevergeefs.
Kunnen jullie mij verder helpen?
icon

Beste antwoord door Pilovali 12 August 2019, 22:20

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 5
Hallo,

Werkt de Audiocast M5 wel goed als je hem rechtstreeks verbind met het wifi netwerk van de Zyxel?
Kun je me wat meer vertellen over de Powerline internet repeater? Welke merk en model is het? Hoe heb je hem aangesloten?

Groet
Hallo,

De Audiocast werkt inderdaad prima als die direct op het Wifinetwerk van de modem zit. De Powerline repeater is een Tenda PH5, https://www.tendacn.com/en/product/PH5.html
De adapter zit in de meterkast met een Ethernetkabeltje aan het modem en de repeater/AP zit op zolder in een stopcontact. Dit werkte met het oude modem altijd vlekkeloos en nu nog steeds met mijn laptop/tablet/telefoon, totdat ik de Audiocast verbind.

Reageer