Beantwoord

Compensatie kosten

  • 27 December 2018
  • 2 reacties
  • 504 Bekeken

Ik ben onlangs verhuisd. Per 17/12/2018 is mijn t-mobile thuis contract beeindigd en per 22/12/2018 is mijn nieuwe contract ingegaan. Dit is niet zonder problemen verlopen helaas. Na mijn eerste telefonische onderhoud over mijn oude/nieuwe contract, kreeg ik een link om een afspraak met Guidion te maken voor het aansluiten van de glasvezel-aansluiting tbv het internet en t-mobile thuis tv. De afspraak stond gepland op 20/12/2018. De monteur zou tussen 08:00 - 10:00 uur komen. Aangezien ik mijn zoon die ochtend naar school moest brengen om 08:00 uur heb ik contact opgenomen met T-mobile om aan te geven dat ik om 8:10 terug zou zijn om de monteur te ontvangen. Ik heb toen enige tijd in de wacht gestaan want de medewerker wilde dit even kortsluiten met de planning van Guidion. Na veel 5en en 6en kwamen tot de afspraak dat de monteur de tijd niet zou wijzigen (bleef 08:00-10:00) maar dat hij niet bij mij als eerste zou bezoeken. Op de betreffende dag zou ik thuis werken aangezien mijn zoon die dag om 12:00 uit was. Als alles zou gaan zoals afgesproken was dat geen probleem geweest. Uit voorzorg had is 's-morgens bij de voordeur een briefje opgehangen voor als de monteur toch langs zou komen, dat ik onderweg was, en zsm terug zou zijn. Gelukkig was ik als om 8:15 terug en heb vervolgens zitten wachten op zijn bezoek. Helaas was hij om 10:00 nog niet geweest en heb daarna telefonisch contact gelegd met t-mobile. Zij gaven na enige tijd de verklaring dat de monteur toch om 08:00 voor de deur stond en tevens mijn briefje had gelezen, maar toch is vertrokken zonder enig bericht achter te laten. Het gevolg was dat ik geen internet had, de gemaakte afspraak niet is nagekomen, waardoor ik ipv een reguliere werkdag, een vrije dag moest opnemen. Vervolgens heb ik andermaal telefonisch contact opgenomen met t-mobile thuis voor een verklaring. Zij verbonden me door met Guidion. Na vele excuses te hebben ontvangen, is er geprobeerd een nieuwe afspraak in te plannen, maar daarvoor moest een nieuw ticket aangemaakt worden door t-mobile. Ik werd weer doorverbonden met T-mobile om het ticket aan te maken en vervolgens weer doorverbonden naar guidion. Op dat moment had ik al een paar keer gevraagd of dat ik eventueel teruggebeld kon worden want dit gesprek duurde al erg lang op deze manier. Dat kon niet. Vervolgens kwam de medewerker van guidion erachter dat er een verkeerd ticket was aangemaakt en werd ik weer doorverbonden met t-mobile om het juiste ticket aan te maken. Toen dat uiteindelijk was gelukt, kreeg ik weer de medewerker van guidion te spreken. Zij gaf aan dat de eerstvolgende mogelijkheid pas op 27/12/2018 zou zijn. Ik gaf aan daar absoluut niet mee te kunnen leven en wilde het liefst nog die donderdag (20/12) een monteur op bezoek krijgen. Uiteindelijk is er een afspraak gepland voor zaterdag 22/12/2018. Deze twee telefoongesprekken (20/12 + 22/12) hebben mij in totaal 74 minuten gekost. Hiermee ben ik over mijn bundel gegaan. Mochten hier kosten aan verbonden zijn, verzoek ik u deze te compenseren. Tevens verwacht ik een compensatie van € 100,00 t.a.v. de noodzaak om een vrij dag op te nemen. Daarnaast heb ik op mijn mobiel ook extra data moeten kopen doordat mijn bundel (3GB) op was en ik voor de dagen 20/12 t/m 22/12 geen data had. Kosten € 7,50. Deze gehele situatie is 100% het gevolg van een niet nageleefde afspraak mbt de bezoektijd van de monteur.

Er is op 22/12 een "gratis monteur" op bezoek geweest om e.e.a. te installeren. Deze monteur heeft alles werkend gekregen en vertelde mij dat hij inmiddels op meerdere adressen in het appartementencomplex is geweest. Het complex is onlangs opgeleverd. Het t-mobile glasvezelpakket had ik in mijn bezit en het bleek dat hij t.b.v. mijn glasvezel aansluiting, twee kabels moest doortrekken door de reeds bestaande coax-buis (van de meterkast naar de woonkomer, tv-lokatie). Ik wist dat dat meerkosten zou zijn. Hij is 45 minuten bezig geweest met de volledige aansluiting maar heeft mij alle tijd doorbelast tegen het meerkostentarief. Dat vind ik niet correct, daar hij maximaal een kwartier is bezig geweest met de nieuwe kabels. De overige werkzaamheden behoren tot de "gratis monteur" service. Ik moest uiteindelijk bijna € 100,00 afrekenen. Op basis van de service verzoek ik om een compensatie van 2/3 van dit bedrag zijnde € 65,00.

Graag ontvang ik uw reactie op mijn bovenstaande verzoek.

Met vriendelijke groet,

Hans v Gennip
icon

Beste antwoord door Piotr 31 December 2018, 12:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Hey @hanskram, dat is zeker geen mooi begin! Laten we met een schone lei beginnen in het nieuwe jaar! Zoals @Hidden.nld al terecht aangeeft, hoef je de 5 dagen dat je niet gebruik hebt kunnen maken van je diensten, niet te betalen. Ik wil je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan zorg ik er gelijk voor dat die kosten in ieder geval vergoed worden.

Betreft de installatiekosten kan ik je jammer genoeg niet tegemoetkomen, deze worden worden altijd vooraf besproken.

Aangezien dit geen vlekkeloos begin is geweest, wil ik wél graag mijn best doen om je op een andere manier tegemoet te komen. Dit kunnen we bespreken nadat je mij je gegevens hebt verzonden. 🙂
Reputatie 7
@hanskram,

dat is niet een mooi begin.
de 5 dagen die je niet gebruik heb kunnen maken van de diensten hoef je natuurlijk niet te betalen.
de overige kosten kun je normaal gesproken niet terug krijgen zoals is te lezen in de algemene voorwaarden.
De monteur voert een gratis “basis installatie” uit.
Indien je als klant wil dat er extra werkzaamheden worden uitgevoerd word dit vooraf met je besproken. je betaald dan de tijd en het materiaal. of een vooraf vastgestelde prijs.

Reageer