Beantwoord

Compensatie maand zonder internet en slechte hulp

  • 17 September 2020
  • 9 reacties
  • 317 Bekeken

Hallo, 

Eind juli zijn wij verhuisd en zouden we internet op ons nieuwe adres hebben. Dit hebben we ruim van te voren geregeld. Helaas bleek er in het huis geen aansluitboxje te zijn om onze modem in te prikken. Deze wilden we bestellen bij T-mobile maar dat kon niet, er moest een monteur komen. Gebeld met de klantenservice: we zouden een smsje krijgen om een afspraak met een monteur te maken. Smsje kwam nooit, dus twee dagen later weer gebeld. Vrouw van de klantenservice wilde ineens een monteur van KPN sturen. Na meermaals aan te hebben gegeven dat dit niet nodig was, is er toch iets ingepland met KPN (wat mis ging want afspraak was nooit gemaakt), waardoor niemand van de klantenservice van TMobile ons meer kon helpen. Zo’n 7 telefoontjes verder en meerdere afspraken te hebben proberen te maken, zouden we een tijdelijke oplossing krijgen: we konden een simkaart met internet ophalen in de winkel voor een mobieltje en daarmee hotspot maken zodat we toch onze laptop konden gebruiken (thuis werken, rot timing). Helaas moesten we in de winkel alsnog zelf 10,- betalen. Ook de andere kosten zouden gecompenseerd worden, aangezien we vanwege het thuis werken 40,- extra abonnementskosten kwijt waren aan onze mobiele telefoon abbo’s. De laatste man die ons hielp van T-mobile was echt een topper, ben helaas zijn naam vergeten. Eindelijk iemand die ons kon helpen, na een MAAND kwam eindelijk een Monteur die in nog geen 5 minuten ons probleem heeft opgelost door een aansluitboxje te plaatsen in onze meterkast (2 draden aan een boxje monteren wat wij niet zelf mochten doen). We hebben met de klantenservice gebeld en die beloofden ons financiele compensatie te bieden, maar dan moesten we een bericht sturen via de community. Vandaar, beetje gek dat we niet kunnen mailen? Maar prima zo, we zijn blij dat we eindelijk geholpen worden ;) 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 23 September 2020, 12:50

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @k.abdeen, welkom op de Community!

Goed dat je hier jouw verhaal doet, er is best een hoop misgelopen, sorry daarvoor. Om de boel wat te verduidelijken, vat ik al jouw punten samen zodat we een mooi overzicht hebben van wat er nog gedaan dient te worden:

  1. Vergoeding voor de prepaid simkaart 
  2. Vergoeding voor € 40,00 extra abonnementskosten

De Klantenservice kan telefonisch precies evenveel als dat wij op de Community kunnen, vandaar dat ik het vreemd vind dat gemeld wordt je voor een compensatie op de Community moet zijn. Niet dat ik dit niet voor je wil oplossen, dat doe ik met alle liefde natuurlijk dus ga ik ook meteen in orde maken. 

Hoe is die € 40,00 extra abonnementskosten precies ontstaan? 

Hoi Janson,

 

Erg fijn dat je mij er mee kan helpen, deze kosten zijn gemaakt op ons mobile abonnement . 
Aangezien wij geen wifi hadden en wel internet nodig hadden voor werk hebben wij een hotspot gemaakt voor de laptop en daardoor hebben wij voor 2 telefoon abonnementen extra kosten gemaakt. ( nagekeken blijkt dit zelfs uiteindelijk €70 geworden ) 
Dit is bij Hollandsnieuwe en Simpel geweest. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @k.abdeen, we zijn er op de Community om elkaar te helpen dus geen enkel probleem! 

Mag ik het aankoopbewijs van de prepaid simkaart alsjeblieft zien? Dan kan ik dat bedrag meteen vergoeden zodat dit op een volgende factuur verrekend wordt met je maandbedrag. Kosten die gemaakt zijn bij externe providers kunnen wij niet vergoeden, maar ik wil wel nakijken wat mogelijk is aan onze kant natuurlijk.

Zou je me ook de facturen van Hollandsnieuwe en Simpel kunnen toesturen in dit topic (met alle persoonsgegevens zwartgemaakt)? Zodra ik alle info heb, kan ik ook met een case aankloppen bij mijn collega's. Nogmaals voor de duidelijkheid: er kunnen geen kosten vergoed worden welke bij andere partijen gemaakt zijn. Omdat je echter door enige nalatigheid aan onze kant, gedupeerd bent en zelf extra kosten heb moeten maken, wil ik er alles aan doen om toch een coulance aan te bieden.

Ik hoop je snel weer te spreken!

 

 

De bon van de simkaart heb ik niet meer en we hebben nog 5x met €5 extra opgewaardeerd via sms. 

Hier van heb ik geen mailtje, we eventueel nog de afschriften.

(Totaal dus 9x €5 er bij gekocht)

Reputatie 7
Badge +16

@k.abdeen Dankjewel, ik heb de Simpel factuur verwijderd want daar stonden al je persoonsgegevens nog in. Kun je die nog een keer uploaden en dan met al die info zwartgemaakt? Thanks!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @k.abdeen, superfijn dat je de Simpel factuur plaatst zonder zichtbare gegevens, dankjewel! 

Om alles helder te krijgen, heb ik de extra gemaakte kosten op een rijtje gezet aan de hand van de foto's die je toegestuurd hebt in dit topic:

-Ik zie vijf incassoaankondigingen van Hollands Nieuwe met de volgende data: 13 augustus (tweemaal), 23 augustus, 5 september en 16 september. Dit is bij elkaar € 20,00; die tweede zelfde aankondiging van 13 augustus reken ik niet mee, want dat lijkt me een exacte kopie. 

-De factuur van simpel geeft aan dat je € 9,00 buiten de bundel betaalt voor excessief internetgebruik (sorry voor de onaangename term) en daarbovenop komen dan nog “Overige kosten en verrekeningen” van € 17,00. Alles bij elkaar opgeteld komt dit bedrag dan op € 26,00.

-Het totaal aan extra opgewaardeerd datategoed komt dan uit op € 26,00 + € 20,00 = € 46,00. 

Zoals ik eerder vermeld heb, kunnen wij geen gemaakte kosten bij andere providers vergoeden. Wat ik echter wel kan doen, is de helft van dit bedrag aan onze kant vergoeden als vorm van coulance. Dit komt dan uit op € 23,00 en zal op een volgende factuur verrekend worden met je maandbedrag bij T-Mobile Thuis.

Als ik nog iets anders voor je kan doen, laat het me alsjeblieft weten. De Community helpt en denkt graag mee!

Reageer