Beantwoord

Constant Geen LAN verbinding na een tijdje


Beste,

zie al een paar topics op dit forum staan over hetzelfde probleem.
ook ik zou even mijn verhaal doen.


afgelopen april ben ik met de grootste hoop overgestapt naar tmobile thuis (alleen internet)
heb de beruchte draytek modem in huis.
vanaf dag 1 en dan is het vaak (wat me opvalt ) als ik youtube kijk via pc (lan aangesloten met GbSwitch)
dan is alle verbinding weg met de Lan aansluiting.
pc krijgt beruchte gele driehoek.
test geeft aan kan geen Valid Ip config maken.

lan kabel eruit en direct op de modem zetten heeft geen effect.
dit betreft Alle aansluitingen via lan . heb 2 pcs en een fritzbox wifi extender ook via lan aangesloten.
echt alle hebben geen bereik.

maar het rare is na 40 min in de wacht voor klantenservice en hun contact maken met mijn modem zien ze gewoon u heeft gewoon internet en we zien niks geks.
ik probeer wifi van draytek zelf jahoor dat werkt maar alle lan verbindingen niet.

storing gemeld en gisteren was eindelijk een monteur gekomen voor jawel de beruchte modem wissel.
5 uur later pats weer hetzelfde euvel.

zie nu echt meerdere mensen met ditzelfde probleem.
heb geen apparaten die een dchp ook aanmaken behalve de modem.

gek na de swap van modem is het nog gevoeliger.
als ik zelf inlog op de modem via ip adres is dat al genoeg om te kappen.
1ste modem was gewoon snel aan/uit doen en het werkte weer (was vervelend maar quick fix)
maar de 2e modem moet ik echt factory reset doen voordat het werkt.

mijn beklacht gedaan gisteren en dit word via backoffice gedaan.
heb behoorlijk instabiel internet.
en durf niet eens bijvoorbeeld youtube te kijken zonder dat het uitknalt.
youtube is een voorbeeld dat erg vaak blijkt te triggeren.

maar dame van klantenservice kon niks raars zien
maar alle lan verbindingen werken gewoon niet.

zou links toevoegen van mensen die ongeveer zelfde probleem hebben.
dit is geen sinculaire probleem Meer mensen hebben hier echt last van.

case 1: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/non-stop-problemen-met-lan-284433/index1.html

case 2: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/elke-dag-router-resetten-303889

allemaal zeer identiek.

jongens ik smeek om hulp


met vele groetjes julian cox
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 14 June 2018, 07:41

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
een handje vol gebruikers heeft last van een nietwerkende verbinding. het lijkt dat de interne switch crashed door een fout in de hard/software van de gebruiker.

heb je de kabels gecontroleerd ?
asus bios update ?
gebruik je steam ?

je kan ook even proberen om de computer via wifi te verbinden om te kijken of het probleem dan weg is.

als alternatief zou je er ook voor kunnen kiezen om de draytek te vervangen met je eigen router
Hoi hidden.nl

De kabels heb ik geprobeerd 3 verschillende lan kabels.
De pc die ik gisteren had gebruikt heeft een msi MB.
Kan proberen hoe dan ook.

Eigen modem begin ik meer en meer naar toe te gaan.
Heb je voor mij een link naar tutorial?
Heb ak wifi dus hoeft er perse niet op de nieuwe modem te zitten

Plus wat heb ik nodig voor de max 750mbit snelheid dan.
Tv en telefonie heb ik niet.

Als altijd hartelijk dank.
Word zeer gewaardeerd
Reputatie 7
Tuurlijk, Die heb ik voor je gemaakt.
Je kan hier de handleiding vinden. ik heb het zelf gedaan met een TP-Link Acher C7 maar het werkt met elke router die vlans ondersteund. (en de snelheid aan kan). Je heb dan ook meteen volledige controle over de router. dat vind ik zelf dan weer een groot pluspunt

Bij MSI zie ik het idd ook vaker voorkomen.
Helaas is het moeilijk na te gaan waardoor het komt maar T-Mobile is er echt wel mee bezig.
Kun je het ook eens testen in een andere browser ?
Tuurlijk, Die heb ik voor je gemaakt.
Je kan hier de handleiding vinden. ik heb het zelf gedaan met een TP-Link Acher C7 maar het werkt met elke router die vlans ondersteund. (en de snelheid aan kan). Je heb dan ook meteen volledige controle over de router. dat vind ik zelf dan weer een groot pluspunt

Bij MSI zie ik het idd ook vaker voorkomen.
Helaas is het moeilijk na te gaan waardoor het komt maar T-Mobile is er echt wel mee bezig.
Kun je het ook eens testen in een andere browser ?

Nou ik heb C7 en module gekocht!

vandaag weer eventjes youtube kijken en het is gelijk weer raak.
heb geen vertrouwen in T-mobile om dit probleem op te lossen.
dan betaal ik liever wat extra en heb alle vrijheid.
het is niet te doen thuis met alle media die wij bekijken.

moet gewoon betrouwbaar stabiel internet hebben.
met die draytek is dat niet het geval.
elke keer factory reset uitvoeren als die eruit klapt.

hidden.nl!!!!! bedankt en ik hou je op de hoogte van mijn setup!
Hidden.nl heb een vraagje.

heb de setup running momenteel.
maar heel vaag ik kan nu niet meer inloggen in de c7 router.
192.168.1.1 werkt niet?????


echt vaag!
Reputatie 7
je Kan inloggen op HTTP://tplinkwifi.net
Werkt ook niet helaas
Reputatie 7
Hoi @juliascox

Dit verhaal komt mij inderdaad erg bekend voor. Ik ga graag voor je aan de slag. Mag ik je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN in een privébericht (klik op mijn naam) vragen? Dan ga ik kijken wat we kunnen aanpassen. 🙂
@Sander Hier hebben wij ook al lange tijd last van dit probleem, al eerder op dit forum een post geplaatst en meerdere keren naar de klantenservice gebeld maar na wat aangepruts is er nooit echt een poging gedaan dit te verhelpen.
Reputatie 7
Hi Lars025, excuses voor de late reactie! Klopt helemaal, dat was in dit topic. Inmiddels hebben we een (onofficiële) workaround en in het oorspronkelijke topic had ik om je gegevens gevraagd maar geen reactie meer ontvangen 🙂. Als je mij alsnog via een privébericht je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer door wil sturen dan ga ik voor je aan de slag!

@juliascox Is het bij jou inmiddels gelukt? Zo niet laat het dan zeker weten!
Nu ook dit probleem in Huawei modem??
sinds uur ofzo plots geen lan verbinding werkend en WiFi van modem wel...
Reputatie 7
Hi @m3ngi3, dit issue is echt een specifieke bug met de Draytek en speelt dus niet met de Huawei. De vraag is, wat is dan wel de oorzaak? 🙂 Heb je toevallig statische IP-adressen ingesteld voor apparaten? Als deze adressen binnen de IP range van de modem vallen dan kan het zijn dat het adres twee keer uitgegeven wordt waardoor je een IP-conflict krijgt.
Bedankt @Brian, had dit inderdaad bekeken en alle apparaten uitgezet en herstart van modem maar helaas zonder succes. Een dag later nog een keer gedaan en toen ging het goed dus mogelijk inderdaad een botsing van statische IP-adressen maar als het doel van deze statische adressen is om dat adres aan een vast apparaat toe te wijzen --> dan kunnen ze toch niet conflicteren?
Reputatie 7
Hi @m3ngi3, dat hangt er van af hoe je de statische IP-adressen toegewezen hebt. Heb je dit op de devices zelf ingesteld of ook op de router? Ik moet bekennen dat ik er niet helemaal het fijne van weet maar ik al bij meerdere klanten gezien dat een IP-adres toegewezen is maar vervolgens nog een keer door de modem wordt uitgegeven omdat deze binnen de DHCP range van de modem valt waardoor er een conflict ontstaat. In dit topic vind je hier meer informatie over. Zorg er dus voor dat het statische IP-adres uitgesloten is van de DHCP pool van de modem, of beter nog ken hem via de modem toe, dan zou er geen conflict moeten ontstaan.
Heb het ingesteld via de modem van T-mobile. DHCP reservering van verschillende apparaten.
Reputatie 7
@m3ngi3 woops excuses, het lijkt niet helemaal goed te zijn gegaan met de link. Hoeveel apparaten heb je aangesloten? Het kan misschien helpen om de lease tijd te verkorten, daar lees je in dit topic meer over.

Hoi!

 

Het is een tijdje geleden alweer.

Maar heb een stroom onderbreking gehad.

Nu werkt internet niet meer.

Heb hem aangesloten via tplink router en MC220L

Maar sinds stroomuitval (nadat stekker eruit gehaald werd) staat op de router geen internet meer.

Heb voor de zekerheid factory reset gedaan en alle settings opgevolgd van hidden.

Maar krijg geen verbinding meer.

Heb geen idee meer helaas de knopje FORCE/AUTO op de MC220L ook gedaan maar niks.

 

Nu noodgedwongen de draytek aangesloten.

Any ideas?

 

Jules

 

En raar!

Nu werkt ie weer

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @juliascox,

 

Wat fijn dat het weer werkt! Een stroomonderbreking kan ervoor zorgen dat je verbinding wegvalt of helemaal uitvalt voor een periode. Het duurt soms even voordat het modem weer verbindt met het netwerk na stroomuitval. Niets aan de hand, wel erg frustrerend. Laat het ons weten, als we iets voor je kunnen doen. :wink:

Reageer