Beantwoord

Dagelijkse Reset van Router

  • 7 September 2020
  • 25 reacties
  • 1058 Bekeken

Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties

Beste T-mobile,

 

Sinds een paar weken moet ik regelmatig mijn router een reset geven. Het lijkt wel steeds erger te worden en moet nu dagelijks de router van de stroom afhalen. Als de router “crashed” zijn er de volgende problemen:

  • Geen Internet
  • Geen WiFi
  • Geen  Toegang tot de web interface van de Router
  • Geen ping naar 192.168.1.1

Zodra ik de router van het stroom haal en weer aansluit doet alles het weer.

Ik heb het volgende al geprobeerd:

  • Reset naar fabrieksinstellingen (Na 1 uur had ik al weer hetzelfde issue)
  • Reset van media converter
  • Stroom langere tijd van router afgelaten (10 Min.)

Zoals je in onderste printscreen kan zien kan ik de router in zijn geheel niet bereiken. Na een reset is de router weer gewoon benaderbaar:

 

Hebben jullie nog dingen die ik zou kunnen testen?

 

Merk:                     Huawei

Product type:         HG659
Device ID:              00E0FC-S3G7N16B11002327
Hardware version: VER.B
Software version:   V100R001C243B032

 

Groet, Niels

icon

Beste antwoord door Brian 16 September 2020, 14:23

Bekijk origineel

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @famana 

Heb je alleen de Huawei modem in gebruik of heb je verder nog eigen routers switchen of versterkers?

Als je die hebt zou je die dan eens willen loskoppelen van je netwerk en dan kijken hoe het gaat met de Huawei?

Reputatie 1

Hi @Waqqas ,

 

Dank voor je antwoord. Ik heb alleen nog wat access-points die niet heel spannend zijn (Geen DHCP oid.). Ik zou deze idd. wel eens loskopellen om te kijken of dit het kan zijn. Probleem is dat ik het niet kan re-produceren of dat het niet op een bepaald tijdstip gebeurd. Zit dus niets anders op dan paar dagen te wachten om te kijken of dit helpt.

 

Groet Niels 

Reputatie 7
Badge +15

@famana

Met de Huawei kan je prima internetten, tv kijken en WiFi gebruiken, kijk het even aan zonder versterkers en mocht het dan voor langere tijd niet voorkomen dan kunnen we verder kijken :)

Om welke versterkers (AP) gaat het?

WiFi is van de Huawei niet denderend als je de router op de begane grond hebt staan, op de eerste was het bij mij al bal met de verbinding, de Zyxel was nog waarderlozer toen ik hem kreeg.

Ben blij met mijn eigen spulletjes, geen enkel probleem ermee, met de Asus al niet maar nu met 3 Fritzbox WiFi punten in het huis in Mesh mode blaas ik de hele buurt er uit, maar ik heb hier ook meer dan 25 WiFi stoorzenders om me heen op de 2.4 en 10 op de 5 Ghz band, heerlijk zo rond je huis woningen en naast je een Hotel met heel veel wifi ap’s door het gebouw.

Reputatie 7
Badge +15

Nou @Doornekamp33 die Zyxel is genoeg voor ons hele huis, niks anders nodig, bekabeld een nette en stabiele snelheid van gemiddeld 90 Mbit en door het hele huis gewoon snelle WiFi.

 

Reputatie 1

@Waqqas

 

Het gaat om de Asus RP-N12. Ik gebruik hem dan in AP mode en niet als Range Extender. CAT6 kabel gaat van AP naar een domme 1GB switch die vervolgens weer naar de router gaat.

ROUTER > SWITCH > AP1

                                   > AP2

                                   > AP3

Ik gebruik deze setup nu 2 jaar, en heb dus alleen laatste weken last van een “hangende” router.

 

ps. Ik woon zelf in een nieuwbouwhuis en heb boven ook geen goede dekking. Denk dat gewapend beton niet zo goed voor de WiFi is :)

Reputatie 7
Badge +15

@famana

Klopt, gewapend beton doet de WiFi niet veel goed?

Die switch is gewoon unmanaged of met VLAN ondersteuning?

Toevallig laatst iets gewijzigd in je netwerk?

Reputatie 1

@Waqqas, ja die switch is idd. unmanaged. Geen wijzigen, alleen wat end-devices toegevoegd aan het WiFi als mobiel en slimme lamp. We hebben wel een stroomstoring gehad tijdje terug. Meer kan ik niet bedenken.

 

 

Nou @Doornekamp33 die Zyxel is genoeg voor ons hele huis, niks anders nodig, bekabeld een nette en stabiele snelheid van gemiddeld 90 Mbit en door het hele huis gewoon snelle WiFi.

 


Kom maar eens bij mij langs, kun je het verschil eens meemaken, met 10 zware gebruikers nog steeds stabiel en snel, alleen op de WiFi haal ik gewoon door het hele huis de maximale 150 die uit mijn lijn komt, verbinding staat vaak op 400+ snelheid en alles op de 5 Ghz band.

Het was met de Huawei al bij 3 verbruikers tegelijk traag, de Zyxel heb ik in het begin gehad toen de firmware nog hopeloos was, zal nu beter zijn. (Hoop ik, lees nog wel wat probleempjes.)

@famana , je weet dat die Asus range extenders wat verouderd zijn met alleen WiFi N ipv AC.

En als je router vastloopt en niet meer benaderbaar heeft dat weinig met de achterliggende apparaten te maken, denk dat de boel stuk aan het gaan is als een reset ook maar even werkt.

 

Reputatie 7
Badge +15

Uitsluiten dat het er niet mee te maken heeft kan geen kwaad maar gezien er niks is veranderd behalve nieuwe apparaten aan de wifi is de kans kleiner dat er een boosdoener is.

Reputatie 1

@Waqqas , helaas vanochtend had ik weer geen internet of verbinding naar de router. Het zit hem dus niet in mijn randapparatuur. Ik weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar als ik in mijn mail terugkijk is dit begonnen toen we ook “het nieuwe” televisie voor thuis kregen. Kan het zijn dat er ook een update naar de router is gegaan oid.

Hieronder nog even de logs, maar daar staat verder geen activiteiten in voordat hij “crashed”. Ik zie trouwens wel 1 uur tijdsverschil en tijd van VOICE klopt helemaal niet.

Wat is nu de volgende stap een andere router wellicht?

 

Groet Niels

Reputatie 7
Badge +15

Een nieuwe modem zou misschien wel de oplossing kunnen zijn, het nieuwe tv platform zou gewoon correct moeten werken, andere mensen klagen er niet over.

Wacht even op een moderator die kunnen dan kijken wat te doen. Ik lees dat het nieuwe tv platform ook internet gebruikt samen met het IPTV signaal dus een verandering is er zeker.

Reputatie 1

Ja, TV werkt verder prima. Ik gebruik trouwens wel een DDNS. Heb deze ook even uitgezet. Laten we nu alles maar uitsluiten :wink:

Reputatie 1

@Doornekamp33 , ja klopt ik moest even wat betaalbaars hebben om het huis dekkend te krijgen. Ik wil deze straks gaan vervangen met een managed switch en APs van Unifi (denk ik)

Reputatie 1

Ok hij crashed nu voor de 2x vandaag met alle services uit. Dit wordt wel vervelend, graag een moderator die me verder kan helpen a.u.b.

 

Groet Niels

Ik wist wel dat het in de Huawei zit, wat er achter zit laat namelijk het modem niet vastlopen, dat gebeurt intern, als je nu alleen geen verbinding had het anders kunnen zijn.

Reputatie 1

BUMB! @Waqqas  of @Sander Hoe zorg ik ervoor dat hier een moderater naar gaat kijken?

Ik moet mijn router nog steeds dagelijks opnieuw starten en begint erg vervelend te worden.

 

Groet Niels

Reputatie 1

Toch maar weer ouderwets de klantenservice bellen want dit schiet niet op :frowning2:

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @famana, ik heb gelijk je verbinding verdiept onder de loep genomen en constateer (zoals je zelf overigens al eerder aangaf) dat je op poort 1 via die ‘domme’ switch en je Asus veertien apparaten hebt aangesloten. Wat gebeurt er wanneer je deze verdeelt over poorten 1 en 2? Sorry indien je hier reeds op geantwoord hebt, ik kan momenteel geen reacties lezen na post 7 van @Waqqas

Heb je de Klantenservice nog kunnen bereiken? Ik zie geen notities van collega's namelijk. Laat me weten wat ik voor je kan doen!

Reputatie 1

Hi @Jason, Nee de klantenservice nog niet gesproken. Ik heb alle apparaten al los gehad m.u.v. mijn PC en televisie. Daarna een aantal uur gewoon kunnen werken tot de router weer vast liep. We hebben dus al geconstateerd dat het hier niet aan kan liggen. Ik heb maar 1 domme switch dus kan ze niet verdelen over poort 1 en 2. Zodra de router is vastgelopen kan ik al mijn apparaten intern bereiken, dus geloof niet dat het aan mijn infra ligt achter de router. Ik zou graag een andere router ontvangen omdat ik sterk het vermoeden heb dat dit de boosdoener is. Dit blijkt ook wel omdat dit het enige apparaat in mijn netwerk is die op dat moment niets meer doet.

 

Groet Niels

Reputatie 1

Hi @Jason, heb je een update voor mij? 

Reputatie 1

Inmiddels de klantenservice gesproken. Die gaan een monteur langs sturen.

Reputatie 7

Hi @famana, excuses voor de wat latere reactie. Top dat je zelf alles al zo veel mogelijk uit hebt kunnen sluiten. Ik vermoed dat een modemwissel hier inderdaad de oplossing gaat zijn, de monteur komt jouw kant op! 

Reputatie 7
Badge +16

 Hoi @famana, excuses voor de vertraagde reactie.

Fijn dat de Klantenservice je wel heeft kunnen helpen. Houd ons alsjeblieft op de hoogte met betrekking tot de reparatie. Mocht ik je in de tussentijd kunnen helpen, dan houd ik me zeker aanbevolen!

Reputatie 1

Hi t-mobile,

Excuses voor de wat latere reactie. De monteur hoorde mijn verhaal en heeft de router gelijk vervangen door de Zyxel VMG8825-T50. Alles werkt nu naar behoren en tot nu toe geen issues meer gehad. De oude router was al wat veroudert en dus boosdoener volgens de monteur.

 

Groet, Niels

Reageer