Beantwoord

Dagen slecht of geen verbinding. TV en Internet

  • 27 July 2019
  • 3 reacties
  • 231 Bekeken

Hallo,

Al dagen heb ik last van een slechte of vaak zelfs geen verbinding.
Het modem is al meerdere keren gereset en herstart.
Ook probeer ik dagelijks de reset naar factory defaults, af en toe is er dan een verbinding gedurende 10 á 15 minuten.
Het TV signaal lijkt het langer vol te houden dan het internet signaal.

Mijn idee/gevoel, maar dat kan een verkeerd gevoel zijn, is dat de verbindig in het begin van de ochtend en eind van de avond stabiel(er) is. Overdag ben ik al gestopt met resetten...

Mijn apparatuur is zowel via wifi als bedraad aangesloten.
Laptops en telefoons op de wifi, NAS, PC's etc bedraad.

In de bijgevoegde afbeelding heb ik een voorbeeld van een "gatenkaas".
Dit was vanochtend rond 10uur.

p.s ik doe het via deze weg omdat ik net opgehangen heb met de klantenservice via de telefoon. Nadat ik 40min in de wacht heb gestaan kreeg ik pijnlijke oren 🙂 (dit werd overigens wel aan het begin van het "gesprek" aangekondigd, langere wachttijd).


Graag hulp als dat mogelijk is.
Wat kan ik nog proberen?


Ping naar de GW:




Ping external DNS:



Ping modem int.

icon

Beste antwoord door Piotr 30 July 2019, 15:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Hey @JGBargeman, ik zie dat je alsnog een collega te pakken hebt gekregen.☺️ Inmiddels staat er een monteursverzoek klaar en kun je een afspraak inplannen op het nummer 088 2000 151. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?
Hey @JGBargeman, ik zie dat je alsnog een collega te pakken hebt gekregen.☺️ Inmiddels staat er een monteursverzoek klaar en kun je een afspraak inplannen op het nummer 088 2000 151. Laat je ons weten hoe het bezoek is verlopen?

Hoi Piotr,

Ja klopt, ik heb na het plaatsen van mijn bericht nogmaals gebeld. Na 40min weer wachten kreeg ik een vriendelijke vrouw aan de telefoon die me keurig op weg heeft geholpen. Ze heeft mee een week lang onbeperkt mobiele data gegeven en de het maken van een afspraak in gang gezet.
Daar niets op aan te merken. Bedankt.

Waar ik nog tegen aan loop is het volgende.
Op het moment dat ik een afspraak wil maken bij Guidion dan geeft de online planner aan dat er geen mogelijkheid is. Waarom dat is weet ik niet, of ik niet op een gunstige route woon, ze vol zitten of omdat het vakantie periode is.
Zo gedetaileerd hoef niet, maar een beetje feadback wordt altijd wel gewadeerd.

Ook een reactie op het formulier voor een terugbel verzoek zou fijn geweest zijn.
Ik heb gespect voor drukte, vakantie periodes etc maar geef het aan dan kunnen wij als klant hier ook rekening mee houden.

Dan nog, in de omschrijving bij het maken van de afspraak wordt een modem swap met mediaconverter voorgesteld. Nu had ik mijzelf voorgenomen om het niet meer te doen, omdat ik daarin doorsla tot ergenis van vrouw en kind, maar ik heb m'n eigen apparatuur toch uit de kast gehaald en aangesloten. Media converter, firewall, switches enz.
Zoals eerder gezegd sla ik hierin door en ben aan het troubelshooten waar het fout gaat :)

Kortom, ik heb nog geen afspraak gemaakt maar ben al wel vast zelf begonnen 🙂
Reputatie 7
Hi @JGBargeman, niks mis met een beetje hobby'en 😉 Nu zie ik dat gisteren onze monteur is geweest en dat een fabrieksreset het probleem zou hebben verholpen? Was het inderdaad echt zo simpel?

Reageer