Beantwoord

Daytek Vigor2132F Firmware poort 3 en 4

  • 30 March 2019
  • 5 reacties
  • 577 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Is het mogelijk andere firmware op de Draytek Vigor2132F router te plaatsen zodat poort 3 en 4 beschikbaar zijn voor internet? Wij kijken geen tv en zijn ook niet van plan dit ooit te doen. De extra 2 poorten voor internet zijn wel meer dan welkom.

Ik zou zelf de router kunnen flashen, maar weet niet of dit tegen de voorwaarden in is.
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 31 March 2019, 09:09

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 4
Is een gigabit switch geen oplossing?
Is een gigabit switch geen oplossing?

Ik vind het zonde om geld uit te geven aan een switch, als er al 4 GB poorten in de router zitten.
Daarnaast zou het ook betekenen dat er een extra kastje + stroompunt in de meterkast bij moet, waardoor ik een extra stroompunt moet gaan maken.
Reputatie 7
Badge +2
Hallo Flyhard,

Dit is helaas niet mogelijk. De tv en internetpoorten zitten in aparte VLAN's. De speciale firmware kan hierop niet aangepast worden.
Maar voor minder dan 3 tientjes heb je een 5 poort gigabit switch en een stekkerdoos. 😉

Mvg. Marcel
Of een oude router als hub gebruiken.
Ik heb m'n belangrijkste desktop pc op poort 1 van de t-mobile router, een oude modem/router met poort 1 op poort 2, en 3 andere apparaten op de overige 3 poorten van de oude router.
Hoe moeilijk is het om met een stekkerdoosje meer stroompunten te maken 🙄
Of deze:

Reputatie 7
Badge +3
@flyhard

Dat flashen van de in bruikleen gegeven Draytek is niet mogelijk.

De oplossing die de meeste gebruikers doen is nog een stap verder, zeker door het gemis van 5G Wifi, een eigen router plaatsen ter vervanging.

Weet niet of je die optie al had onderzocht?

Voordeel is dat jij dan wel volledig in control bent over jouw aansluiting, dus je kunt ook de security patches op je eigen router doen die nodig zijn.

Reageer