Beantwoord

DDSN op Zyxel T50

  • 13 June 2020
  • 3 reacties
  • 466 Bekeken

Hallo,

 

Ik probeer de Domoticz google assistant intergratie op te zetten op mijn Raspberry Pi 3b+, echter is daar een DDNS voor nodig. Ik heb achter mijn Zyxel T50 modem van T-mobile een TP-Deco hangen, welke gewoon als router werkt. Alle portforwardingen die ik in moest stellen heb ik gedaan (en werken verder ook), echter krijg ik het nergens voor elkaar om de DDNS goed te krijgen. Ik heb van TP-Link de bijgeleverde DDNS service geactiveerd, maar ik krijg geen toegang als ik buiten het netwerk ben. Kan iemand mij hiermee helpen?

 

Groetjes,

 

Danny.

 

icon

Beste antwoord door yalerta 15 June 2020, 20:22

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Dannywous, graag zou ik je van een passend antwoord voorzien, maar dit gaat me oprecht boven de pet. Ik heb de hulptroepen ingeschakeld zodat je spoedig een oplossing aangeboden krijgt. Houd je topic in de gaten en sorry dat ik niet direct aan antwoord voor je heb. Die komt er ongetwijfeld snel aan! 😄

Reputatie 7
Badge +5

@Dannywous 

In welke mate gebruik je de functies van de Zyxel router?

Internet, TV en Telefonie? Of alleen maar internet?

Indien de Zyxel alleen in bedrijf is om Internet te verbinden zou het mogelijk kunnen zijn dat je de TPlink Deco router met DHCP server en rest van het netwerk achter de Zyxel hangt en die in DMZ schakelt.

De TP link stel je dan in voor je interne netwerk.

In de Zyxel modem zit ook een DDNS service instel mogelijkheid bij de netwerkinstellingen. Of je daar iets mee kan bereiken?

Reputatie 7

DDNS gebruik je om je ip om te zetten naar een naam.

Je moet er als eerste voor zorgen dat je portforwarding werkt op basis van je ip-adres.

Pas als dit werkt kan je testen met DDNS. met CMD > nslookup [jou.DDNS.naam] check je daarna of je ipadres overeen komt met die van DDNS.

Probeer je op de DDNS naam te testen, test het dan van buiten je eigen netwerk. op 4g of de wifi van de buren bijvoorbeeld. niet alle modems ondersteunen namelijk nat loopback.

maak je gebruik van alleen internet en glasvezel dan kan je de TP-Link instellen op vlan 300. heb je DSL of ook TV en Internet dan werkt dit niet.

 

Laat je even weten of het is gelukt ?

Reageer