Beantwoord

Devolo dlan 500 werkt niet - ip adres niet te verkrijgen

  • 11 January 2019
  • 8 reacties
  • 31192 Bekeken

Sinds kort ben ik overgestapt van Ziggo naar T Mobile en dit bevalt prima! Er is alleen 1 ding wat ik maar niet voor elkaar krijg. Ik heb een Devolo Dlan 500 setje zodat ik ook op zolder goede Wi-Fi heb. Bij Ziggo werkte dit prima alleen ik krijg het met het modem van T Mobile niet voor elkaar. Ik heb al vanalles geprobeerd maar tot nu toe zonder succes!

Ik kom een heel eind en de Wi-Fi is zelfs zichtbaar, kan het ww invoeren alleen hij maakt vervolgens geen verbinding. Krijg de melding: Kan IP-adres niet verkrijgen.

Ik heb al verschillende poorten geprobeerd, devolos gereset, modem gereset, Wi-Fi proberen te clonen via de Devolo alleen ook dat lukt niet.

Iemand enig idee wat ik fout doe?? Alle hulp is welkom haha!

icon

Beste antwoord door Pieter_B 11 January 2019, 09:33

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Ik heb het opgelost. Het was pure onkunde van mijn kant. Ik dacht dat poort 1 en 2 de eerste twee waren en daar had ik alles mee geprobeerd. Ik dacht laat ik eens een andere proberen en dat was de derde van de vier gele poortjes die er op mijn modem zit. Vervolgens gelijk verbinding en probleem opgelost!:-D
Reputatie 7
Badge +3

@christiaans89

 


De eerste adapter moet zijn aangesloten op LAN poort 1 of 2, want daar zit alleen maar internet op.

Had je al een complete reset gedaan op je adapter(s) zelf?

 

 

 

De resetprocedure van Devolo powerline adapters is heel eenvoudig, je volgt hiervoor enkel de volgende stappen:
  1. Op de onderkant van de powerline adapters vind je de resetknop. Deze zit verborgen in een klein gaatje en is te herkennen aan het label: 'Reset'. Zoek dit knopje.
  2. Heb je de reset knop gevonden? Houd deze dan minstens 10 seconden ingedrukt met de paperclip. Let op: bij minder dan 10 seconden herstart het apparaat, maar reset hij niet.
  3. De lampjes op het apparaat gaan knipperen. Wacht tot deze weer niet meer knipperen.
  4. Je powerline adapter is nu gereset.
  5. (Optioneel) Stel de powerline adapters opnieuw in.

 

 

 

91236b47-1362-4d07-a365-91ff4a8d88fc.png

*** Moderator edit: Meer informatie over dit onderwerp vind je in de Wiki ***

Bijvoorbeeld in dit artikel:

 

 

Hoi Pieter, dank voor je reactie. Dat resetten had ik al gedaan en net voor de zekerheid nog een keer gedaan alleen blijf dezelfde melding krijgen over het IP adres wat niet te verkrijgen valt!

De kabel zit inderdaad in poort 2 en net ook poort 1 geprobeerd maar ook dat werkt niet. Via die cockpit app van Devolo geeft die ook aan dat die verbonden is en alles goed werkt maar helaas is het nog niet zo'n feest!:-p
Reputatie 7
Badge +3
@christiaans89

De volgende vraag die ik heb is, welk type aansluiting heb je glasfiber of DSL?
Als je glasfiber hebt, heb je dan al de mediaconverter met daarachter de Huawei?

Mocht dat zo zijn, kun je vrij eenvoudig een eigen router gaan gebruiken (REF)

Je lijkt ook niet de enige te zijn met een Devolo set met problemen gezien een ander recent topic

Devolo 1200+ i.c.m. Huawei HG 659 router - wifi uitbreiden - kan ip adres niet verkrijgen


Daar is ook nog geen antwoord of oplossing op gekomen.

Ga even een aantal mensen triggeren om te kijken of we er samen uit kunnen komen.

@Sander (moderator tmobile forum), er lijkt zich een trend te ontwikkelen bij het gebruik van Devolo apparatuur, iets om eens intern te onderzoeken binnen de Tmobile ICT?

@Hidden.nld (mede forum gebruiker) had jij nog aanvullende informatie ergens meegekregen?
Wederom thanks voor je reactie. Ik had dat andere topic idd ook al gelezen maar dat was volgens mij idd ook niet opgelost.

Ik heb hier geen glasvezel dus dan zal ik wel DSL hebben? Ben daar niet helemaal in thuis maar ik weet wel zeker dat ik geen glasvezel heb.

Voorlopig nog geen oplossing dus? Dan wacht ik nog even af hopelijk komt die er wel:-D
Reputatie 7
Badge +3
Ik heb het opgelost. Het was pure onkunde van mijn kant. Ik dacht dat poort 1 en 2 de eerste twee waren en daar had ik alles mee geprobeerd. Ik dacht laat ik eens een andere proberen en dat was de derde van de vier gele poortjes die er op mijn modem zit. Vervolgens gelijk verbinding en probleem opgelost!:-D

@christiaans89

Zelf hier kunnen we als klanten onder elkaar iets wat van leren, soms gewoon even weer vanaf het begin beginnen.

Blij dat het nu wel werkt, daar is het allemaal om begonnen.
Veel plezier met je Tmobile thuis.

Ja precies! Dank voor de reactie!
Reputatie 7
Gebeurt de besten @christiaans89! 😉 Mooi dat je er achter bent en bedankt voor de uitgebreide uitleg @Pieter_B. Ik heb jouw eerste antwoord als Beste Antwoord gemarkeerd voor eventuele andere mensen die proberen hebben met het instellen van een Devolo (ook al was het in dit geval niet de oplossing).