Beantwoord

DMZ voor mijn server

  • 19 February 2019
  • 1 reactie
  • 588 Bekeken

Hallo,

Van het weekend heb ik T-Mobile thuis besteld en er is me verzekerd dat alles wat ik op dit moment doe met mijn server ook werkt als ik straks T-mobile thuis heb. Maar na het lezen op dit forum heb ik daar toch wat zorg over.

Kan ik als DSL gebruiker:
  1. Modem firewall volledig uitschakelen
  2. DMZ instellen voor mijn server-ip
  3. VOIP verkeer forwarden naar mijn LAN (ik heb een eigen centrale)
  4. Wifi uitschakelen
Daarnaast werd me verzekerd dat ik een static ip-address kan verkrijgen, hoe gaat dat in z'n werk?
Dank!

Dries
icon

Beste antwoord door tmoesel 19 February 2019, 19:47

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Er zal wel herconfiguratie en aanpassing nodig zijn.
Wat sowieso niet kan bij TMT is punt 3. Net als KPN geeft TMT vastbellen gegevens niet vrij, dus ik zie niet in hoe je de genoemde centrale aan de praat kan krijgen zonder aanpassing aan het abo. Je kan het beste je vastenummer naar een algemene VoIP provider porteren. In ieder geval eentje waarbij je de SIP poort anders dan 5060 kan instellen.
Punt 2 en 4 zijn mogelijk met de HG659.
Punt 1 kan niet, ik denk dat je bridgemode bedoelt, dat is niet mogelijk om dat de instellingen daarvoor achter slot en grendel zitten. Geen bridgemode betekent NAT, wat een soort van firewall is.
Wel is het mogelijk een eigen DSLmodemrouter in te zetten, dan is vrijwel alles aanpasbaar. Zie b.v.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-internet-492/huawei-via-dmz-verbinden-met-fritzbox-7490-308925?postid=1485001
Verder krijg je geen static IP adres zoals b.v. bij XS4ALL, maar een dynamisch IPv4 adres wat vrijwel nooit verandert. Dat IPv4 adres zit achter een privaat 10.0.0.0/8 adres bereik voor sommige klanten (hoofdzakelijk glasvezel wat ik gezien heb), dat kan wel wat strubbelingen opleveren voor oude en/of exotische protocollen. Er is geen IPv6.

Reageer