Beantwoord

DNS probleem

  • 18 September 2020
  • 4 reacties
  • 619 Bekeken

Beste lezers,

Update: Zojuist heb ik van mijn hostingprovider begrepen dat T-Mobile een reeks IP adressen blokkeert waardoor inderdaad een grote groep websites onbereikbaar is geworden voor T-Mobile klanten. T-Mobile zou eerder al gereageerd hebben dat er “geen NOC nummer gepeerd kan worden” (??) en dat ze het gaan oplossen. De geblokkeerde IP adressen zijn: 62.221.202.199 / 62.221.197.54 / 185.107.227.15. Ik hoop dat T-Mobile spoed wil zetten achter het deblokkeren van deze IP adressen zodat de problemen voor mij, alsook voor mijn klanten (en waarschijnlijk dus nog veel meer klanten bij deze hostingprovider) snel opgelost gaat worden.

---

Ik weet dat er al veel topics inzake DNS problemen aangemaakt zijn maar ik heb het idee dat dit toch een ander verhaal is. Ik heb ca. 100 websites draaien bij een provider waar ik een eigen server heb staan. Sinds afgelopen woensdag/donderdag kan ik geen enkele van mijn websites of email bereiken zolang ik verbonden ben via mijn T-Mobile modem in huis (rechtstreeks of via WiFi). Zodra ik overschakel naar 4G is er niks meer aan de hand. Dit heb ik kunnen oplossen door de DNS servers via mijn modem instellingen aan te passen naar 1.1.1.1 en 1.0.0.1. 

Echter… nu schijnt dat een klant van mij, met eveneens T-Mobile, exact hetzelfde probleem ervaart. Hij kan dus ineens zijn mail niet meer ontvangen en zijn eigen website niet meer bekijken. Ik verwacht meer telefoontjes van klanten binnenkort.

Ik kan moeilijk al mijn klanten vertellen dat ze de DNS servers in hun modem moeten aanpassen. De meest logische verklaring is dat er érgens iets mis gaat waardoor mijn website via de T-Mobile modem ineens niet meer te bereiken zijn. Wie kan mij vertellen waar dit probleem zou kunnen zitten en of T-Mobile en/of mijn provider hiervoor verantwoordelijk is en/of dit probleem kan oplossen?

De foutmelding die verschijnt als je naar één van mijn sites wilt surfen is: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN. De fout doet zich zowel voor met Chrome, Edge als Safari.

Alvast bedankt!
Justin

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 21 September 2020, 12:56

Bekijk origineel

4 reacties

Update 2: T-Mobile klantenservice geeft aan niet bij dit probleem te kunnen helpen en geeft zelfs subtiel mijn hostingprovider de schuld. Ik moet het probleem voorleggen bij de T-Mobile Community en meer kunnen ze niet voor mij betekenen. 

Wie o wie kan mij vertellen waar dit euvel nu zit? Want het blijft een feit dat meerdere van mijn klanten, inclusief ikzelf, nu niét bij hun eigen website en e-mail kunnen komen (mits ze in het modem de DNS servers aanpassen, wat voor velen echter abracadabra is).

Reputatie 7

@Justinos kun je eens een traceroute posten zodat we kunnen zien waar het mis gaat ?

@Hidden.nld er is geen traceroute te doen, want de bewuste domeinen zijn compleet verdwenen uit de dns van tmobile. Wij hebben precies dezelfde problemen. Een trace rechtstreeks naar het IPadres gaat prima, dus het is geen routeringsprobleem.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Justinos en @marcovr1980,

Bedankt voor de meldingen! Excuus voor het probleem, wij merken inderdaad dat er iets mis gaat met onze DNS. Dit hebben we doorgezet naar ons netwerkteam, en in het volgende topic houden we jullie op de hoogte: website niet bereikbaar, via VPN wel. Wij werken er met man en macht aan om hier zo snel mogelijk een oplossing voor te vinden. Graag raad ik jullie aan om ook in dat topic nieuwe bevindingen te melden als er nieuw een struikelblok ontdekt wordt. Alvast bedankt en we gaan hier achteraan!

Reageer